مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه قرارگاه مبارزه با کرونا در بسیج این دانشگاه تشکیل شده است، گفت: این قرارگاه فعالیت خود را در بخش‌های مختلف و در ۶ کمیته آغاز کرده است.
کد خبر: ۸۳۰۷۳۸
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸ 14 March 2020

محمدحسین ساکی اظهار کرد: قرارگاه جهادی دانشجویی مبارزه با کرونا در استان خوزستان تاسیس شده و دبیری این قرارگاه را علوم پزشکی اهواز برعهده گرفته است.

وی افزود: این قرارگاه در ۶ کمیته فعالیت خود را آغاز کرده است. کمیته "تولید محتوا"، وظیفه آموزش پیشگیری از کرونا را برعهده دارد که در قالب کلیپ‌های آموزشی و تهیه بروشور و پوستر انجام می‌شود. در این بخش یک کلیپ به زبان عربی برای مناطق عرب نشین و یک کلیپ به زبان فارسی در قالب مصاحبه با اساتید دانشگاه علوم پزشکی اهواز در خصوص کرونا تولید شد.

ساکی با بیان اینکه بروشورهایی چاپ و در سطح شهر و به ویژه در مناطق حاشیه شهر منتشر شد، ادامه داد: همچنین کمیته "رسانه" فعالیت خود را در قالب تولید کلیپ آغاز کرده است و همچنین مصاحبه‌ای با کادر درمان بیمارستان رازی اهواز انجام شده است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز گفت: بخش بعدی، کمیته "اقدام مستقیم" است که وظیفه آموزش مسائل بهداشتی در مساجد و ادارات را بر عهده دارد اما با توجه به اینکه در ادارات پیش از این آموزش‌هایی داده شده بود، در این بخش ورود نکردیم اما در مساجد، دانشجویان در قالب سفیران سلامت مسائل بهداشتی، روش‌های پیشگیری و علائم بیماری را آموزش می‌دهند. همچنین بخشی از دانشجویان جهادگر در کارخانه الکل، پشتیبانی نیروی کارخانه را انجام می‌دهند و حدود یک هفته است که به تولید الکل در این کارخانه کمک می‌کنند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی اهواز برای کنترل مبادی ورود و خروج شهرهای اندیمشک، شوش و اهواز اعلام نیاز کرده بود، ما نیروهایی را در این بخش تامین کردیم.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز گفت: همچنین ضدعفونی معابر و حاشیه شهر توسط دانشجویان دانشگاه‌های شهید چمران و آزاد اسلامی انجام شد و همچنان ادامه دارد.

ساکی ادامه داد: این قرارگاه علاوه بر اهواز در شهرهای بهبهان، ماهشهر، دزفول و اندیمشک نیز تاسیس شد. در ماهشهر کارگاه تولید ماسک راه‌اندازی شده است و دانشجویان درحال کمک برای تهیه ماسک هستند.

وی با بیان اینکه این فعالیت‌ها تا زمانیکه وضعیت اینگونه است، ادامه دارد، تصریح کرد: در ادامه کار، ممکن است ماهیت کار جهادی تغییر کند و بیشتر در حوزه مطالبه‌گری و پایش مراکز بهداشتی سطح استان خواهد بود.

همچنین مصطفی حیدری، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص فعالیت‌های جهادی این دانشگاه اظهار کرد: دانشجویان علاوه بر تولید محتواهای آموزشی؛ ضدعفونی کردن معابر، مکان‌های عمومی، تاکسی‌ها، ایستگاه‌ها و مناطق محروم را آغاز کرده‌اند. ضدعفونی کردن معابر و تاکسی‌ها حدود ۴ یا ۵ روز به صورت متوالی در حال انجام است و ادامه خواهد داشت. همچنین زندان مرکزی نیز ضدعفونی شده است.

وی با بیان اینکه برخی از دانشجویان نیز در کارخانه‌های تولید الکل حضور پیدا و کمک رسانی کردند، گفت: علاوه بر این مطالبه‌گری در خصوص کمبودهای موجود در مراکز درمانی در سطح استان پیگیری می‌شود و تا زمانیکه امکان دارد فعالیت‌های جهادی ادامه خواهند داشت.

منبع: ایسنا
برچسب ها: کرونا ویروس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار