مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: بازدید از تمام غارهای استان و همچنین موزه تاریخ طبیعی استان تا اطلاع بعدی به علت شیوع بیماری کرونا ممنوع است.
کد خبر: ۸۳۰۹۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴ 14 March 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ غلامرضا ابدالی  اظهار داشت: غارهای استان محل زیستگاه و کلونی گونه های مختلف خفاش است که این جانور میزبان ویروس کرونا محسوب می شود.

وی افزود: همچنین غارها دارای محیط سرد و مرطوب هستند و با توجه اینکه ویروس کرونا در محیط سرد عمر و ماندگاری بیشتری دارد و همچنین وجود خفاش ها، حضور گردشگران و غارنوردان در غارها می تواند به شیوع یا تداوم ویروس کرونا در دوره های بعد کمک کند.

ابدالی یادآور شد: بنابر مصوبه ستاد پیشگیری از بیماری کرونا استان ایلام مقرر شد حضور گردشگران و غارنوردان و یا هرگونه بهره برداری از محیط غارها ممنوع است و بعد از فروکش کردن موج بیماری کرونا بازدید از غارها برای عموم اطلاع رسانی خواهد شد و تا آن زمان عموم مردم برای حفظ سلامت خود و شهروندان از حضور و سفر به غارها خودداری کنند.

وی در مورد تعطیلی موزه تاریخ طبیعی استان ایلام هم توضیح داد: این موزه نیز با توجه به بازدید زیاد علاقمندان از این موزه، تا اطلاع بعدی ممنوع است و در ایام نوروز پذیرای بازدیدکنندگان نیست./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار