عضو هیات علمی دانشکده شیمی دانشگاه رازی از تولید محلول جدید ضدعفونی کننده دست با افزایش قدرت و کاهش مدت زمان گندزدایی در آزمایشگاه مرکزی این دانشگاه خبر داد.
کد خبر: ۸۳۱۲۴۸
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵ 15 March 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،دکتر علی اکبر زینتی زاده ، بااشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور، اظهار کرد: پس از اعلام شیوع کرونا باهمکاری گروه پژوهشی مرکز تحقیقات محیط زیست دانشگاه رازی و همکاران شرکت دانش بنیان داناب غرب در راستای ایفای نقش در حل این بحران بهداشتی، پروژه "مطالعات و تحقیقات آزمایشگاهی تهیه محلول ضدعفونی دست" را در دستور کار قرار دادیم.

وی به مطالعات انجام شده روی این پروژه اشاره کرد و افزود: پس از انجام این مطالعات، فرمولاسیون محلول ضدعفونی دست بر پایه الکل(اتانول و ایزوپروپیل الکل) با خاصیت ویروس کشی نهایی شد.

وی در خصوص ویژگی‌های این محلول ضدعفونی کننده گفت: در این محلول با نسبت مشخصی از ترکیبات سیتریک اسید و اوره، قدرت محلول الکلی در گندزدایی تقویت شده و مدت زمان گندزدایی کاهش می‌یابد.

وی به سازگاری این محلول با پوست دست هم اشاره و خاطرنشان کرد: افزودن ترکیبات اوره و گلیسیرین در این محلول موجب تقویت پوست و جلوگیری از خشکی پوست می‌شود که نسبت به نمونه های موجود در بازار منحصر به فرد است.

زینتی زاده به کسب مجوز تولید این فرمولاسیون جدید از سوی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با نام "رازاستریل" برای شرکت دانش بنیان داناب غرب اشاره کرد و گفت: با هماهنگی و همکاری انجام شده با معاونت پژوهشی دانشگاه رازی، بخشی از فضای آزمایشگاه مرکزی دانشگاه به منظور استقرار تجهیزات تولید این محلول اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه تامین اعتبار مورد نیاز برای تولید این محلول از سوی گروه مرکز تحقیقات محیط زیست و شرکت دانش بنیان داناب انجام شده، اعلام کرد: با استقرار تجهیزات تولید، روزانه 10 هزار بطری 200 میلی لیتری محلول ضدعفونی کننده در این آزمایشگاه تولید می‌کنیم.

عضو هیات علمی دانشکده شیمی دانشگاه رازی یادآور شد: توزیع محصولات تولیدی این شرکت تحت نظارت معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و از طریق شرکت‌های پخش دارو شروع شده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار