معاون کل وزیر بهداشت:
معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اکثر افراد و مبتلایان به کرونا در منزل قابل مراقبت هستند و تمامی آنان نیازمند بستری و مراقبت‌های بیمارستانی نیستند.
کد خبر: ۸۳۲۰۳۳
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۶ 17 March 2020

به گزارش تابناک رضوی، ایرج حریرچی که با هدف بررسی اقدامات مشهدالرضا(ع) در زمینه پیشگیری از کرونا به این شهر سفر کرده است، گفت: امکانات درمانی و بهداشتی مشهد در این ایام، برای خودشان هم کم است و وقتی تراکم مسافر و زائر ایجاد می‌شود بیماری کرونا گسترش بیشتری پیدا می‌کند و از ساکنان به مسافران و بالعکس انتقال می‌یابد.

وی با تاکید بر اینکه از مسافران و زائران درخواست داریم اکیداً از سفر به مشهد خودداری کنند، افزود: مسافران ورودی باید غربالگری ‌شوند و در صورت مشاهده کوچکترین علائم باید قرنطینه شوند.

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: سفر مردم در این شرایط بسیار سخت مشکلات زیادی را هم برای خودشان و هم خادمان آنان در حوزه سلامت ایجاد می‌کند و اگر تعداد زیادی به مشهد و خراسان رضوی بیایند، امکانات موجود قطعاً پاسخگو نخواهد بود.

حریرچی دستاوردهای سفر به مشهد را مثبت و مطلوب برشمرد گفت: با اقدامات صورت گرفته درب‌های حرم مطهر رضوی با تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا و همکاری تمامی مسئولان استانی خراسان رضوی به‌خصوص نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و تولیت آستان قدس رضوی از امشب تا اطلاع ثانوی بسته شد و این اقدام در جهت حفظ سلامت عموم زائران و مجاوران امام مهربانی‌ها صورت پذیرفته است.

وی بیان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دوران سخت و بحرانی کرونایی در کشور انجام تست‌های غربالگری از عموم مردم از طریق سامانه سلامت بوده و مردم می‌توانند با ورود به این سامانه خوداظهاری کنند؛ همچنین از طریق شماره 4030 هم کار غربالگری انجام می‌شود و با این‌ کار در صورت نیاز خودمان را به سمت مراکز بهداشتی و درمانی هدایت می‌کنیم، هرچند که اکثر افراد و مبتلایان به کرونا در منزل قابل مراقبت هستند و تمامی آنان نیازمند بستری و مراقبت‌های بیمارستانی نیستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار