رئیس خانه صنعت معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: در جهش تولید باید واحدهای کوچک فعال‌تر شود و با توجه به بحث بهبود فضای کسب و کار، موانعی که بر سر راه توسعه و رونق وجود دارد برداریم.
کد خبر: ۸۳۳۵۰۹
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰ 24 March 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس،جهانبخش شکری ، ضمن تبریک فرا رسیدن سال 99، اطهار داشت: سال نو، همیشه نوید بخش افکار نو، کردار نو و تصمیم‌گیری‌های نو برای آینده است، آینده‌ای که همه امید داریم بهتر از گذشته باشد.

وی ضمت تشکر از تمامی واحدهایی که پیرامون چگونگی تولید و بهره‌برداری و حتی راه‌اندازی خط تولید راکد و نیمه فعال استان در راستای تولید مواد ضدعفونی کننده و ژل ضدعفونی کننده برای پیشگیری و مبارزه با ویروس، ادامه داد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و مزین کردن سال 99 به سال «جهش تولید» خانه صنعت معدن و تجارت استان در نظر دارد نظرات، پیشنهادات، درخواست‌ها و انتظارات اعضای را جمع‌آوری به مسؤولان استانی و نماینده‌های مجلس تقدیم کند.

رئیس خانه صنعت معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: با توجه به ضرورت این امر خواهشمند هستم هر چه سریع‌تر از طریق شماره فکس خانه صنعت 34735099 و یا با شماره های 34735108 - 34735098 آیتم‌ها را ارسال بفرمائید، ضمنا واحدهای راکد و نیمه تعطیل نیز مشکلات خود را شناسایی کرده و به این تشکل ارجاع دهند.

شکری در بخش دیگری از صحبت‌هایش لازمه تحقق جهش تولید را کاهش بهره بانکی عنوان کرد و گفت: نرخ سود بانکی برای بخش تولید تک رقمی شود، در برخی کشورها با توجه به بروز کرونا بهره بانکی به صفر رسیده و نقدینگی در جامعه برای ایجاد اشتغال در دوره رکود حاصل از کرونا تزریق شود.

وی ادامه داد: بانک برای راه‌اندازی واحدهای راکد همکاری‌های لازم را برای پرداخت تسهیلات و هم خارج شدن از سیستم بدهکاران بانکی را فراهم کنند.

شکری اضافه کرد: تامین اجتماعی نسبت به دریافت حق بیمه سهم کارفرما در سال جدید ترتیبی اتخاذ دهد و یا اینکه دولت به آن سوپسید بدهد.

وی کاهش هزینه‌های تحمیلی از قبیل مالیات در راستای جلوگیری از ورشکستگی واحدها و بیزینس‌های کوچک برای حفظ اشتغال در پسا کرونا را لازم و ضروری دانست و گفت: در جهش تولید باید واحدهای کوچک فعال‌تر شود و برای ایجاد و راه‌اندازی صنایع کوچک در شهرک های صنعتی باید ساماندهی و تلاش کینم ،چون شرکت‌های کوچک زیر مجموعه شرکت‌های بزرگ هستند.

این مسؤول دیگری پیشنهادات خود را در راستای جهش تولید اینگونه بیان کرد: مالیات تکلیفی رقم محاسبه دریافتی آن از 10درصد کمتر شود و ارزش افزوده هم نرخ 9 درصد پایین‌تر یعنی سه درصد شود و اینکه زمان بازپرداخت آن از سه ماه به 6 ماه اضافه شود.

وی خاطرنشان کرد: به عقیده من در راستای جهش تولید باید قوانین دست و پاگیر و بخشنامه‌هایی که فی‌البداهه صادر و مانع از تولید صادرات می‌شود حذف شوند و تسهیلات ارزان قیمتی نیز در اختیار واحدهایی که در بخش صنعت، کشاورزی و خدمات فعالیت دارند، قرار داده شود چرا که با توجه به کاهش درآمدهای نفتی ما باید از این رو به این سه موضوع صنعت، کشاورزی و خدمات توجه و سرمایه‌گذاری شود و به فکر توسعه صادرات باشیم چون که استفاده از علم و تکنولوژی روز سبب افزایش بهره‌وری می‌شود.

شکری از همه دستگاه‌ها خواست برنامه عملیاتی داشته باشند و افزود: در واقع آن‌ها باید از منابع داخلی استفاده و آن‌ها را در اختیار واحدهای صنعتی، کشاورزی و خدماتی نیز قرار بدهند. به عنوان مثال، بانک مرکزی باید قوانین را تسهیل و عملیاتی کند و تنها به ایجاد دستورالعمل‌هایی بسنده نکند. سرمایه در گردش برای تولید باید خیلی روان‌تر و با ضمانت‌های بانکی سهل‌تر انجام شود.

وی اضافه کرد: به بهبود فضای کسب و کار باید توجه کنیم اینکه موانعی که بر سر راه توسعه و رونق وجود دارد برداریم ،چرا که مردم در فضای کسب و کار نیاز به امنیت کافی دارند و اگر این امنیت نباشد، نمی‌توانیم به نتیجه مطلوب برسیم، زمانی می‌توانیم در جهت جهش تولید گام برداریم که بتوانیم فضای کسب و کار را بهبود و توسعه بدهیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار