زندگی منظمی داشته باشید. نظم ساعت خواب، وعده‌های غذایی و برنامه ورزش خود را به هم نریزید.
کد خبر: ۸۳۴۲۶۱
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۱ 27 March 2020

اتونشر عید/// ویروس کرنا؛ برای رهایی از افسردگی دوران قرنطینه چه کنیم؟

به گزارش تابناک سمنان: ماندن در قرنطینه خانگی و نگرانی درمورد شیوع ویروس کرونا و همه گیری آن، ممکن است در افراد باعث ایجاد حس بی حوصلگی، غمگینی و ترس شود و شرایط افرادی که از قبل دچار بیماری افسردگی بوده اند را بدتر کند.

به همین منظور، گروه روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران توصیه‌هایی را برای افرادی که این روز‌ها دچار افسردگی شده اند منتشر کرده است.

با خانواده و نزدیکانتان درباره احساسی که دارید صحبت کنید و خودتان را خالی کنید. اگر نمی‌توانید با وجود قرنطینه خانگی آن‌ها را ملاقات کنید، از طریق تماس تلفنی یا تصویری با آن‌ها ارتباط برقرار کنید.

سعی کنید به انجام فعالیت‌های روزانه خود بپردازید. هر چند بخش کوچکی از فعالیت‌های خانه را انجام دهید و به انجام فعالیت‌هایی که برایتان لذت بخش است مانند فیلم دیدن، کتاب خواندن و بازی کردن بپردازید.

افرادی که از قبل به بیماری افسردگی مبتلا بوده و اعتماد به نفس پایینی دارند، با یادآوری توانمندی‌های قبلی خود می‌توانند روحیه شان را به دست آورند.

تا جایی که ممکن است هرروز در محیط خانه و در صورتی که حیاط دارید، در محیط سالم و هوای آزاد ورزش کنید.

زندگی منظمی داشته باشید. نظم ساعت خواب، وعده‌های غذایی و برنامه ورزش خود را به هم نریزید.

برای خودتان هدف‌های روزانه یا هفتگی قرار دهید و سعی کنید به انجام آن‌ها پایبند باشید.

به این فکر نکنید که در آینده ممکن است چه اتفاقی بیفتد. به «اکنون» و «اینجا» فکر کرده و روی آن تمرکز کنید.

روش‌های آرام سازی را یاد گرفته و آن‌ها را انجام دهید. برای آموختن این روش ها، می‌توانید به سایت www.iranmentalhealth.com مراجعه کنید.

 

شما قادر به کنترل و مهار گسترش شیوع بیماری نیستید؛ بنابراین به این موضوع فکر نکرده و درصورتی که آزارتان می‌دهد فکرتان را به موضوع دیگری مشغول کنید.

جنبه‌های مثبت این ویروس را در نظر گرفته و به آن‌ها توجه کنید. مثلا این واقعیت که از ۱۰۰ نفر، حدود ۹۵ نفری که به این ویروس مبتلا هستند بهبود می‌یابند.

روی این موضوع که همه گیری ویروس کرونا موقتی بوده و روزی پایان می‌یابد تاکید کرده و آن را برای خود تکرار کنید.

از موادی که برای شما تجویز نشده مانند الکل، سیگار، مواد محرک، کافئین و دارو‌های دیگر برای مقابله با افکار و احساسات منفی خود استفاده نکنید.

غذا‌های سالم مصرف کرده و روزانه سبزی و میوه بخورید.

اگر شرایط حادی را تجربه می‌کنید و با انجام روش‌های خودمراقبتی نتوانستید روحیه خود را بازیابید، به صورت تلفنی یا آنلاین با مشاور، روانشناس و روانپزشک تماس گرفته و مشکل خود را با آن‌ها در میان بگذارید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار