مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه با اشاره به آماده‌باش تمام دستگاه‌های استان گفت: آمادگی لازم را برای بارش‌های پیش رو داریم.
کد خبر: ۸۳۴۴۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵ 28 March 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر،جلیل بالایی اظهار داشت: بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی تا ۱۲ فروردین شاهد بارش‌های پراکنده‌ای در سطح استان کرمانشاه هستیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه افزود: بیشترین حجم بارش‌های پیش بینی شده در روزهای شنبه و یکشنبه خواهد بود، هرچند این پیش‌بینی در مجموع بارشی در حدود ۷۰ میلیمتر به صورت جداگانه تا ۳۵ میلی متر و ۴۵ میلی متر برای استان کرمانشاه پیش‌بینی شده است.

وی بیان داشت: بارندگی‌ها بیشتر در غرب و شرق استان نمود دارد.

این مسئول گفت: به دلیل آماده باش دستگاه‌های اجرایی و محدودیت‌هایی در تشکیل جلسات در پیرو ضوابطی که در پیشگیری از بیماری کرونا وجود دارد طی اخطاری و دستوری که استاندار به عنوان رئیس ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیاتی بحران استان کرمانشاه صادر کرده مقرر شد همه فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها با تمام امکانات و تشکیلاتی که در شهرستان‌ها دارند ضمن آماده باش با تمام امکانات خود برای مقابله و مدیریت احتمالی سیل در استان کرمانشاه پای کار باشند.

بالایی با بیان اینکه شهرداران باید مراقبت کنند از مسیل‌ها و نقاطی که در سنوات گذشته سبب بالا آمدن سطح آب شود، گفت: جمعیت هلال احمر آمادگی لازم برای اسکان احتمالی لازم و پیش بینی پک های غذایی را دارد.

وی گفت: مقرر و تاکید شد شرکت آب منطقه‌ای با توجه به اینکه ۵۴ دستگاه آب‌سنجی در اختیار دارد حتماً اطلاعات رودخانه‌ای را در نقاط فرادست و آبریز در اختیار ستاد بحران و فرمانداران قرار دهد و در این راستا یک تیم کارشناسی جهت رصد ورودی و خروجی سدها مستقر کرده است تا اطلاعات را لحظه‌ای در اختیار مدیریت بحران استان قرار دهد.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه بیان داشت: بر اساس آخرین اطلاعات شرکت آب منطقه‌ای در حال حاضر در سدهای استان ۴۰۰ میلیون متر مکعب ظرفیت خالی وجود دارد که باید این امر مدیریت شود.

وی تصیح کرد: ممکن است بارش به اندازه سیل نداشته باشیم، اما ممکن است حوضه آبریز ورودی به استان کرمانشاه آب سایر استان‌ها را به سمت استان ما هدایت کند، لذا اطلاعات میزان ورودی آب به استان به رودخانه‌های اصلی به ویژه گاما سیاب و قره‌سو را آب و فاضلاب باید در اختیار فرماندهان و ستاد اجرایی قرار دهد.

این مسئول عنوان کرد: برای مدیریت احتمالی که وجود دارد بنیاد مسکن، دفتر روستایی و دهیاری‌ها هشدار و تذکرات لازم برای روستاها که در مسیر رودخانه‌ها قرار دارند آمادگی لازم را داشته باشند که به محض اینکه از این وضعیت مطلع شدند، آنها را از خطر مطلع سازند.

بالایی در ادامه گفت: قرار شد جهاد کشاورزی استان اخطاریه‌ها و توصیه‌های لازم برای دامداران به ویژه عشایری که در مسیرهای رودخانه قرار دارند، انجام دهد.

وی گفت: ما برای بارش‌های پیش رو آمادگی لازم را داریم و پیش بینی‌ها ناشی از سطح بالا آمدن آب رودخانه‌ها، طغیان در بعضی نقاط و آب گرفتگی داده شده و بر این اساس، اطلاعیه اخطاریه و دستورالعمل‌های لازم صادر شده و همه پای کار هستند که اگر هم بارش‌های زیادی داشتیم با کمترین آسیب عبور و مدیریت کنیم.

 
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار