مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس از ممنوعیت ورود و آمد و شد شهروندان در تمامی مناطق چهارگانه زیست محیطی ، جهت جلوگیری از شیوع و قطع زنجیره ویروس کرونا خبر داد و گفت: به ویژه در روزهای پایانی هفته و سیزده بدر امسال ورود به این مناطق ممنوع است.
کد خبر: ۸۳۴۵۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۲ 28 March 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:حمید ظهرابی اعلام کرد : این ممنوعیت شامل ورود به اثر طبیعی ملی، پارک ملی، مناطق حفاظت شده و پناهگاه های حیات وحش و همچنین مناطق شکار ممنوع استان فارس می شود.

ظهرابی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و بنا بر تصمیمات اتخاذ شده و تأکید ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در استان فارس و به منظور حفظ سلامت شهروندان با هدف جلوگیری از ازدحام در مناطق تحت حفاطت و تفرجگاه ها تا اطلاع ثانوی بازدید از مناطق تحت حفاظت محیط زیست فارس ممنوع می‌باشد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس اضافه کرد : از هم استانی ها و هموطنان تقاضا می شود جهت حفظ سلامت خود و سایرین از حضور در مناطق ، خصوصاً در روز سیزده فروردین (روز طبیعت) جدا خودداری نموده و با در خانه ماندن به قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا کمک نمایند.

وی افزود: یگان حفاظت محیط زیست استان به صورت شبانه روزی در مناطق حضور مستمر داشته و به طور جدی از حضور افراد ممانعت بعمل می آید.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس همچنین ابراز داشت : در شرایط فعلی شایسته است شکارچیان با کنار گذاشتن سلاح خود و عدم حضور در طبیعت و شکارگاه ها سهم مهمی در شکست ویروس مهلک کرونا داشته باشند.

ظهرابی گفت: همانطور که این روزها شاهد همه گیری این ویروس در مقطع جهانی هستیم، متأسفانه برخی تصور می کنند با رفتن به طبیعت و شکار جانوران وحشی و پرندگان می توانند از این بیماری دوری کنند و این در حالی است که سازمان جهانی بهداشت و سایر مراجع علمی بین المللی به ماندن در خانه و قرنطینه ی خانگی به منظور مهار و جلوگیری از گسترس این بیماری توصیه کرده اند.

وی ادامه داد : خروج از خانه و حضور در طبیعت در این شرایط و شکار جانوران و عرضه آن به محیط خانه، ضمن ضربه به محیط زیست با توجه به فصل زاداوری و زایش حیات وحش، می تواند باعث انتقال آلودگی شود.
لذا ضروری است از تردد غیرضروری در طبیعت با اسلحه و شکار جانوران، جدا خودداری کرده و در صورت مشاهده شکارچیان با اسلحه و شکار هر نوع جانور وحشی، ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان ها موظف به دستگیری متخلفان و ضبط اسلحه و ارجاع به دادگستری می باشند.

با شناسایی ۲۹ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان فارس شمار مبتلایان در این استان به ۶۶۹ نفر افزایش یافت.تاکنون ۲۷ نفر در این استان به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند. همچنین ۲۵۴ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شدند و ۲۰۲ نفر از مبتلایان نیز به دلیل دارا بودن علایم محدود این بیماری در قرنطینه خانگی به سر می برند.

علاوه بر شیراز، در شهرستان های فسا، نی ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده ، اوز ، خنج ، مرودشت، سپیدان ، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، سرچهان و کوار بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده است.

بیمارستان های شهید چمران و شهید فقیهی شیراز به عنوان مراکز درمانی پشتیبان هم اکنون در کنار بیمارستان علی اصغر شیراز کار مراقبت و درمان از بیماران کرونا را انجام می دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار