فرماندار قم گفت: در بازرسی‌های انجام شده در روز گذشته، ۲۰ واحد متخلف در قم به دلیل عدم توجه به تعطیلی اصناف، پلمب شد.
کد خبر: ۸۳۴۸۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۴:۱۴ 30 March 2020

به گزارش تابناک قم، مرتضی حیدری در بیست و نهمین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان اظهار داشت: قم اولین استانی بود که ویروس کرونا را کشف کرد و تاکنون اقدامات خوبی در جهت کنترل آن انجام شده است.

فرماندار قم افزود: مردم تا حد زیادی نسبت به خطرات این ویروس آشنا شده‌اند و ما نیز با اقدامات لازم، توانستیم بر شرایط مسلم شویم و با حضور گروههای نظامی انتظامی و سپاه و کادر پزشکی و سلامت و قرارگاههای مردمی و روحانیت، تا حد زیادی به مدیریت بحران پرداختیم.

وی تصریح کرد: اینکه تعداد بستری‌ها در قم به 430 نفر رسیده نشان‌دهنده کنترل وضعیت است، اما به معنای اتمام بحران نیست و لازمه کنترل بحران این است که شرایط فعلی را ادامه بدهیم.

حیدری بیان کرد: با توجه به اهمیت پایش سلامت، ظرفیت‌ها را در این بخش به کار گرفته‌ایم و از نظر پایش در سامانه سیب در منطقه سبز قرار گرفته‌ایم و 660 هزار نفر از شهروندان قم در این سامانه پایش شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: دو روز قبل 118 هزار نفر در قم ثبت شد که یک رکورد است و اگر هر روز بیش از 100 هزار نفر ثبت شوند، به زودی به رقم صد در صد پایش دست پیدا می‌کنیم.

فرماندار قم ادامه داد: پیگیری وضعیت افراد مشکوک نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و قم در همه شاخص‌ها رتبه برتر دارد و در ثبت سامانه نیز رتبه پنجم را داریم.

وی در مورد اطلاع رسانی به شهروندان در خصوص ثبت نام در سامانه گفت:مخابرات بیش از 400 هزار پیامک و تامین اجتماعی و بیمه سلامت بیش از 200 هزار پیام در یک روز ارسال کرده‌اند.

حیدری عنوان کرد: در مجموع طبق گزارش در کمیته فناوری و اطلاعات تاکنون بیش از 2 میلیون و 700 هزار پیامک در رابطه با سامانه سلامت ثبت شده است و تمامی اعضای بیمه که بیش از 900 هزار نفر عضو دارد تحت پوشش ارسال پیامک قرار گرفته‌اند.

وی بیان کرد:همه دستگاهها ما را در مدیریت بحران یاری دادند و آب و فاضلاب و شرکت برق و گاز از همه ظرفیت‌های خود استفاده کرده‌اند و در این باره تجربیات خوبی ثبت شد که می‌توان منتقل شود.

فرماندار قم افزود: در کمیته بهداشت محیط، ضد عفونی‌ها به هکتار انجام می‌شود و بعد از این مرحله به ضدعفونی‌های موردی می‌پردازیم و سطح معابر در قالب 147 تیم سالم‌سازی و 10 هزار محل به وسیله 80 هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده، گندزدایی شد.

وی خاطرنشان کرد: تیم‌های ضدعفونی همچنان مستقر هستند و از ظرفیت جهاد کشاورزی نیز استفاده می‌کنیم و تا پایان بحران همین روش را ادامه می‌دهیم و براساس مدل‌های جهانی به ویروس حمله می‌کنیم.

حیدری گفت: بعد از اعلام فاصله‌گذاری اجتماعی، غربالگری با این طرح تلفیق شد و تا روز گذشته 97 هزار و 16 خودرو مورد ارزیابی قرار گرفت و 367 هزار نفر نیز غربال شدند، در این طرح هلال احمر محوریت دارد و با همراهی سایر نهادها و دستگاهها به غربالگری می‌پردازد.

وی افزود: با تلاش هلال‌احمر در غربالگری 654 نفر تب دار شناخته شدند و 126 نفر را به مراکز درمانی معرفی کردند و طرح همچنان تداوم دارد.

فرماندار قم تصریح کرد: کمیته نظارت و بازرسی نیز با طرح فاصله‌گذاری اجتماعی خود را تطبیق داد و نظارت بر توزیع ارزاق و اقلام بهداشتی را تشدید کرد، در روزهای اخیر، اقلام بهداشتی از جمله ماسک از طرف صمت وارد شد، ضمن اینکه 4 کارخانه نیز فعال است و هم‌اکنون 60 هزار ماسک ذخیره داریم تا اگر با بحرانی مواجه باشیم دچار کمبود نشویم.

وی عنوان کرد: سهمیه اقلام پزشکی به گروههای آسیب پذیر در نظر گرفته شده است و اگر از مجموعه واردات، سهمیه قم داده شود به 140 داروخانه این اقلام تزریق و قیمت های موجود در بازار شکسته می‌شود.

حیدری بیان کرد: در کنترل اصناف نیز با مشارکت دستگاهها وارد صحنه هستیم و 6 تیم 310 بازدید را در روز گذشته به ثبت رساند که در این زمینه 44 اخطار کتبی صادر و 20 واحد متخلف در قم به دلیل عدم توجه به تعطیلی اصناف، پلمب شد.

وی اظهار داشت: 40 هزار صنف در سطح شهر اس و 95 درصد مشارکت خوبی در تعطیلی اصناف غیرضروری داشتند و برای تعطیلی دیگر صنوف نیز با مشارکت اماکن و نیروی انتظامی وارد شده‌ایم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار