این نماینده مردم در مجلس دهم خطاب به پمپئو و برایان هوک گفت: بدانید که اقدامات شما در مقاطع مختلف تاریخی و از جمله بحران ویروس کرونا در حافظه تاریخی ملت ایران ثبت خواهد شد، این روزها به پایان خواهد رسید و ما بر ویروس کرونا غلبه خواهیم کرد ولی رسوایی آن برای هیات حاکمه افراطی آمریکا باقی خواهد ماند.
کد خبر: ۸۳۵۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۷ 30 March 2020

تابناک فارس به نقل از خانه ملت:محمدجواد جمالی‌نوبندگانی درباره مانع تراشی‌های آمریکا برای جلوگیری از موافقت صندوق بین المللی پول برای اعطای وام به ایران برای مبارزه با کرونا، گفت: واقعیت آن است که ما امروز با تیمی بسیار افراطی در هیات حاکمه آمریکا روبرو هستیم که به هیچ یک از قوانین بین المللی و اصول اخلاقی مورد قبول جامعه بشری پایبند نیستند.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر رفتارهای غیرانسانی آمریکا در قبال سایر کشورها در مساله مبارزه با کرونا ادامه داد: مقامات آمریکا نه تنها در برابر کشورهای مختلف بلکه در قبال ملت خود نیز دست به اتخاذ تصممیات غیر قابل قبولی می زنند. در رابطه با ایران هم باید تاکید کرد که ما در گذشته بارها هیات حاکمه آمریکا را مورد آزمایش قرار دادیم و هر بار هم شاهد بودیم که از انجام تعهدات خود شانه خالی کرده و به تعهدات خود پیایبند نبودند که مصداق عینی آن برجام بود.

وی با یادآوری ادعاهای دروغ آمریکا مبنی بر آمادگی کمک رسانی به ایران در موضوع ویروس کرونا افزود: آمریکایی ها امروز در حالی به دنبال کارشکنی برای جلوگیری از اعطای وام صندوق بین المللی پول به ایران هستند که تا پیش از این ادعای آمادگی برای ارسال کمک های دارویی و بهداشتی را به ایران مطرح کردند.

جمالی تاکید کرد: نکته جالب این جاست که مقامات آمریکایی در اوج مشکلات ناشی از ویروس کرونا تحریم‌های خصمانه ضد ایران را افزایش داده و برخی افراد و شرکت های داخلی و خارجی را تحریم کردند، این اقدامات اثباتگر آن است که پشت دستکش‌های مخملی آمریکایی‌ها مشتی از آهن و چدن ضد ملت ایران پنهان شده که همواره در حال وارد کردن ضربات سنگین هستند که البته راه به جایی نخواهند برد.

وی با دروغ خواندن ادعای مقامات آمریکا مبنی بر تحریم نبودن دارو و غذا گفت: آمریکایی‌ها در حالی چنین ادعاهای مضحکی را مطرح می کنند که در عمل اجازه انجام عملیات بانکی برای خرید داروها به ایران داده نمی شود، ضمن اینکه اگر شرکتی قصد ارسال دارو به ایران داشته باشد مشمول تحریم های آمریکا خواهد شد، با چنین مصادیقی به راحتی می توان رفتارهای فریبکارانه آمریکا را به اثبات رساند.

این نماینده مردم در مجلس دهم خطاب به پمپئو و برایان هوک گفت: بدانید که اقدامات شما در مقاطع مختلف تاریخی و از جمله بحران ویروس کرونا در حافظه تاریخی ملت ایران ثبت خواهد شد، این روزها به پایان خواهد رسید و ما بر ویروس کرونا غلبه خواهیم کرد ولی رسوایی آن برای هیات حاکمه افراطی آمریکا باقی خواهد ماند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با جعلی خواندن اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر اینکه کمک های ارسالی به ایران صرف حمایت از تروریسم می شود تصریح کرد: ترفند آمریکایی ها این است که ابتدا دروغی جعلی را بر سر زبان می اندازند تا بتوانند دروغ های بعدی خود را متناسب با آن به افکار عمومی تلقین کنند، در مساله ایران هم ابتدا موضوع پشتیبانی ایران از تروریسم را مطرح می کنند تا بتوانند بهانه ای برای جلوگیری از ارسال کمک ها به ایران پیدا کنند.

به گزارش خانه ملت، عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه روز گذشته با یادآوری عضویت ایران در بانک جهانی و صندوق بین المللی گفته است که طبیعی است بر مبنای پرداخت حق عضویت از تسهیلات این صندوق استفاده کنیم اما برخی از کشورها مانند آمریکا مانع تراشی می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار