رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: آثار تزریق ۱۰هزار میلیارد تومان در همسان سازی حقوق بازنشستگان از فروردین ماه امسال مشاهده خواهد شد.
کد خبر: ۸۳۵۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۸ 30 March 2020
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، محمدباقر نوبخت عصر امروز از طریق صفحه اینستاگرام خود جزئیات جلسه مدیران سازمان برنامه و بودجه با نمایندگان تشکل‌های بازنشستگی در خصوص نحوه تقسیم ۱۰ هزار میلیارد تومان منابع مربوط به همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال ۹۹ را تشریح کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه هدف از جلسه امروز بهبود و عدالت در پرداخت حقوق بازنشستگان بوده است گفت: بایستی آثار تزریق ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار همسان سازی بازنشستگان در پرداختی‌های فروردین ماه ظهور و بروز داشته باشد.

وی با بیان اینکه در این جلسه ظرفیت‌های حقوقی و مالی دولت برای حمایت از بازنشستگان بررسی شد گفت: نمایندگان تشکل‌های بازنشستگان نیز طی این جلسه دو ساعته موارد مشخصی را در جهت رعایت عدالت در پرداخت حقوق بازنشستگان مطرح کردند.
معاون رئیس جمهور با بیان اینکه، در این جلسه مقرر شد تا ۴ کمیته ویژه برای پشتیبانی و رفع مشکلات مختلف بازنشستگان از جمله مسائل معیشتی بازنشستگان تشکیل شود گفت: بر این اساس یک کمیته متشکل از نمایندگان تشکل‌های بازنشستگی بر بحث حقوق و مزایای بازنشستگان متمرکز خواهد شد و با توجه به راهکار‌های ارائه شده از سوی این کمیته تصمیم گیری بر روی نحوه تقسیم ۱۰ هزار میلیارد تومان منابع همسان سازی انجام میشود.

وی با بیان اینکه جلسه بعدی دولت و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در روز شنبه هفته پیشرو برگزار خواهد شد گفت: یک کمیته مشخص برای رسیدگی به امور درمانی بازنشستگان تشکیل شده و بازنشستگان محترم نیز می‌توانند طی روز‌های آتی موارد و مشکلات مربوطه را به نمایندگان خود در تشکل‌های بازنشستگی انتقال دهند.

دکتر نوبخت با بیان اینکه برای برخورداری از امکانات رفاهی دولت یک کمیته ویژه تشکیل شده است گفت: نظر دولت این است که تمامی امکانات رفاهی موجود بایستی به صورت عادلانه در اختیار شاغلان و بازنشستگان قرار گیرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: کمیته چهارم نیز به طور خاص بر مسائل مربوط به نیرو‌های مسلح و ایثارگران متمرکز خواهد بود مسائل مربوط به ایثارگران و بازنشستگان نیرو‌های مسلح تا حدودی متمایز از بازنشستگان کشوری است بر همین اساس در جلسه امروز تعدادی از امیران و فرماندهان سابق نیرو‌های مسلح نیز حضور داشتند و نظرات قابل توجهی برای رفع مشکلات بازنشستگان این بخش ارائه کردند.

وی تاکید کرد، بایستی آثار مثبت تصمیمات این جلسات در فروردین ماه امسال در فیش حقوقی بازنشستگان نمود پیدا کند.

نوبخت ادامه داد، کمیته‌های مذکور در روز‌های آتی جلسات خود را ادامه خواهند داد و در نهایت در جلسه مشترک روز شنبه راهکار‌ها گزارش‌های نهایی برای رفع مشکلات بازنشستگان ارائه خواهد شد.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه در سال ۹۲ بودجه صندوق‌های بازنشستگی حدود ۲۲ هزار میلیارد تومان بوده است گفت: در حالی که طی سال‌های اخیر بودجه کل دولت حدود ۱۰۰ درصد افزایش یافته، اما منابع مربوط به صندوق‌های بازنشستگی در سال ۱۳۹۹ به بیش از ۱۱۱ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی در بخش پایانی مباحث خود در پاسخ به برخی سوالات بازنشستگان از طریق صفحه اینستاگرام گفت: در مورد بازنشستگان وزارت نفت در جلسه روز چهار شنبه دولت موارد مربوطه را با وزیر نفت مطرح خواهم کرد و هر کمکی از سازمان برنامه و بودجه برآید در مورد بازنشستگان این حوزه دریغ نخواهیم کرد.

نوبخت با بیان اینکه در مورد افرادی که کمتر از ۵ میلیون تومان دریافتی دارند گفت: بر اساس قانون شاغلینی که بین ۲.۴ میلیون تومان تا ۵.۲ میلیون دریافتی دارند به صورت ویژه مشمول افزایش حقوق خواهند شد که این موضوع متفاوت از افزایش پرداخت‌های های مربوط به بازنشستگان است.

وی گفت: افزایش ۵۰ درصد امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری در گذشته برای کادر درمانی و پرستاران محترم اعمال شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به سوالات فرهنگیان در مورد استفاده از امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری گفت: فرهنگیان هم اعلام کردند تمایل به استفاده از این امتیازات دارند بر این اساس مساعدت لازم انجام شد تا از اسفندماه سال قبل علاوه بر تسهیلات مربوط به رتبه بندی، فرهنگیان عزیز از مزایای افزایش ۵۰ درصدی امتیازات مذکور نیز استفاده کنند بنابراین از این جهت ضرری متوجه فرهنگیان محترم نیست و ما و تفاوت مربوطه در مورد آموزش و پرورش اعمال میشود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار