به گزارش خبرنگار الف، این نامه که ظهر امروز سه شنبه 12 فروردین بصورت سیستم پیامکی مجلس شورای اسلامی برای نمایندگان ارسال شده از آنها درخواست شد چنانچه مايلند متن نامه الكترونيكي را امضاء و تا ساعت ١٤ فردا سيزدهم فروردين نظر خود را اعلام کنند.

متن این نامه به شرح زیر است؛

بسمه تعالي
جناب حجت الاسلام دكتر روحاني رييس جمهور اسلامي ايران
سلام عليكم
خبر اجراي تبصره ١٢ قانون بودجه  سال٩٩درخصوص تخصيص 10 هزارميلياردتومان براي متناسب سازي حقوق بازنشستگان كشوري و لشگري (جداي از اشكالات نحوه اجرا وميزان آن كه بموقع ارايه خواهدشد ) باعث خرسندي گرديد، اما از اين جهت كه اشاره اي به اجراي تبصره ٢ همان قانون بودجه نشد، موجبات نگراني شد.

لذا دستور فرماييد دستگاههاي ذيربط در خصوص متناسب سازي حقوق بازنشستگان ومستمري بگيران كارگران عزيز نيز مستند به ماده ١٢ قانون برنامه، كه سه سال است معطل مانده اقدام كنند.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، برخوار و میمه در مجلس در همین زمینه به خبرنگار الف گفت: تا ساعت 15 امروز حدود 50 نماینده نظر مثبت خود را راجع به این موضوع اعلام کرده و تعداد امضاهای آن در حال افزایش است.

وی با اشاره به تبصره 2 این قانون افزود: سازمان تامین اجتماعی مکلف است 30 درصد از منابع ناشی درآمد از 50 هزار میلیارد تومانی که دولت باید به تامین اجتماعی بدهد، را در جهت متناسب سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران کارگر در سال 99 مطابق با مقررات مربوطه پرداخت کند. 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اظهارات نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور مبنی بر اینکه مقرر شد تا تصمیمات اتخاذ شده در خصوص حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری در حقوق‌ فروردین امسال آنها اعمال شود، گفت: در حال حاضر بازنشستگان تامین اجتماعی و کارگران معترض هستند که چرا به حقوق آنها توجه نشده و تبعیض آشکاری برای آنها صورت گرفته است. به همین دلیل نمایندگان نامه ای به رئیس جمهور نوشتند.