مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه از فعالیت خودجوش و جهادی بیش از 120 کانون فرهنگی و هنری مساجد استان برای مقابله با کرونا و حمایت از اقشار آسیب پذیر خبر داد.
کد خبر: ۸۳۷۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶ 09 April 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،حجت الاسلام افشین کلات پور با اشاره به شیوع بیماری کرونا از اوایل اسفندماه گفت: از همان زمان کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان نیز بصورت خودجوش اقدام به مقابله با این بیماری کردند.

وی با اشاره به لزوم همدلی و تقویت روحیه جهادی و همبستگی ملی برای عبور از این بحران، گفت: در همین راستا اعضای کانون های فرهنگی و هنری بیش از 120 مسجد استان پای کار آمدند تا از اقشار آسیب پذیر در برابر این بیماری حمایت کنند.

وی ایثار، ازخودگذشتگی، حس همدلی و همبستگی را از ویژگی های بارز مردم ایران عنوان کرد وافزود: حضور خودجوش، جهادی و پا به کار بچه های مسجد در تمامی عرصه های انقلاب، همواره نقش اساسی و کلیدی در عبور از مشکلات داشته و امروز جوانان مساجد با حس مسئولیت و حضور فعال در صحنه خدمت گذاری، در قالب پویش "مسجد؛ کانون سلامت" به یاری مدافعان سلامت و حمایت از آسیب دیدگان این بحران در کشور و استان شتافته اند.

وی افزود: در اولین روزهای شیوع این بیماری بچه های مسجد به عنوان اولین یاریگران مدافعان سلامت وارد میدان شده و اقدام به تهیه و توزیع بسته های بهداشتی حاوی مایع دستشویی، دستکش، ماسک و ژل‌های ضد عفونی کننده بین محله های پیرامونی مساجد، شهرک ها و نقاط محروم استان پرداختند.

کلات پور به اقدامات گسترده مدیران، ائمه جماعات، کتابداران، فعالان فرهنگی و اعضای کانون های مساجد در راستای ارائه آموزش‌های لازم در زمینه پیشگیری، کنترل و مقابله با ویروس کرونا در فضای مجازی، سامانه بچه های مسجد(فهما) و شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: جوانان کانون‌های مساجد کرمانشاه همچنین پویش‌هایی را با هشتگ مسجد کانون سلامت، مدافعان سلامت، کرونا را شکست می‌دهیم و در خانه بمانیم به راه انداختند.

تهیه و توزیع 3000 بسته بهداشتی و غذایی توسط "بچه مسجدی‌ها"

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، تصریح کرد: در این روزها بچه های مسجدی برای جلب مشارکت خیرین و تهیه بسته‌های بهداشتی و غذایی ویژه خانواده های محروم تلاش های بسیاری داشته و تاکنون جوانان مساجد بیش از سه هزار بسته بهداشتی و غذایی را در نقاط مختلف استان توزیع کرده اند.

کلات پور به راه‌اندازی کارگاه‌های تهیه دستکش و ماسک از سوی برخی از کانون های فعال استان کرمانشاه اشاره کرد و افزود: این اقدامات به صورت خیرخواهانه و بدون هیچگونه چشمداشتی در راستای کمک رسانی به کادر بهداشت و درمان و همچنین همشهریان و هم استانی ها صورت گرفته است که برخی از سازمان‌ها نیز حمایت هایی را از این اقدام داشته اند.

وی با اشاره به استمرار اقدامات جهادگرانه کانون های فرهنگی هنری مساجد، گفت: یکی از نکات قابل توجه و بسیار مهم در مقابله با بیماری کرونا این است که تمامی اقدامات کانون های مساجد به صورت خودجوش و مردمی صورت گرفته که نشان از نقش کلیدی مساجد به عنوان اثرگذارترین کانون های اجتماعی دارد.

وی به همکاری و مشارکت سازنده کانون های مساجد و پایگاه های بسیج در ضدعفونی معابر، خیابان ها و اماکن عمومی و بهداشتی اشاره و خاطرنشان کرد: ائمه جماعات، طلاب و روحانیون نیز در این امر مشارکت فعال و همه جانبه‌ای داشتند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان کرمانشاه، اقدامات کانون های مساجد را نمونه ای درخشان از روحیه انقلابی، ایثار و ازخودگذشتگی دانست و گفت: برخی از اعضای کانون ها از نخستین روزهای شیوع بیماری کرونا به صورت داوطلبانه در بیمارستان ها و مراکز درمانی حضور یافته و به نگهداری از بیماران و یاری کادر درمان شتافتند که یادآور روزهای دوران دفاع مقدس است.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار