رئیس پلیس فتا ایلام گفت: مردم سعی کنند با هوشیاری کامل فریب پیام های در قالب برنده شدن در مسابقه را نخورند زیرا کلاهبرداران با ترفندهای جدید به دنبال خالی کردن حساب های بانکی اشخاص هستند.
کد خبر: ۸۳۸۵۱۰
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۹ 12 April 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛  سرهنگ علی جمالی اظهار داشت:در شرایط پیش آمده شیوع ویروس کرونا عده ای بدون کمترین زحمت و با استفاده از خلع های بانکداری الکترونیک به بهانه های مختلف از جمله برنده شدن در مسابقات رادیویی برخی از شهروندان را فریب می دهند.

وی افزود: در این روش کلاهبرداران با دسترسی به اطلاعات بانکی افراد، با انواع و اقسام شیوه ها و ترفندها طعمه های خود را فریب و در مدت زمان فرصت ۱۲۰ ثانیه ای استفاده از رمز پویا که به صورت پیامکی برای طعمه های خود ارسال می شود، کلاهبردار به صورت برخط همان رمز یکبار مصرف را به عنوان کد تایید واریز دروغین وجه از او مطالبه می نماید.

رئیس پلیس فتا ایلام تاکید کرد: در این شرایط شهروندان بدون اطلاع از موضوع و به دلیل سهل انگاری کد دریافتی که در واقع همان رمز دوم یک بار مصرف است را برای کلاهبرداران ارسال می کنند و در کمترین زمان ممکن حساب بانکی آنان خالی می شود.

سرهنگ جمالی اضافه کرد: در این شرایط به وجود آمده هیچ سازمان، شرکت و ... هیچ گونه برنده ای را در دستور کار خود ندارند و نباید به تماس های افراد ناشناس توجه شود.

وی از اصحاب رسانه خواست تا در این ایام و در شرایط قرنطینه خانگی، به صورت روزانه مردم را از اینگونه کلاهبرداری ها مطلع و در این راستا آگاه سازی های لازم را انجام دهند تا شهروندان فریب کلاهبرداران را نخورند.

رئیس پلیس فتا ایلام از عموم مردم درخواست کرد: تا هرگونه تماس با شهروندان به بهانه برنده شدن را یک ترفند برای کلاهبرداری قلمداد کنند و تحت هیچ شرایطی هرگونه کد یا رمزی که به صورت پیامک برای تلفن همراه آنان ارسال شد به هیچ وجه برای کسی قرائت یا ارسال نکنند.

وی یادآور شد: همکاران ما در پلیس فتا از طریق شماره تلفن های ۶-۲۱۸۲۱۱۳۳-۰۸۴ و مرکز فوریت های ۱۱۰ نیز در این زمینه همراه مردم برای ارائه هرگونه مشاوره های در خصوص آسیب ها و تهدیدات فضای مجازی هستند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار