سخنگوی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی از امدادرسانی به مناطق حادثه دیده بر اثر سیل خبر داد.
کد خبر: ۸۳۸۶۳۰
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۲ 13 April 2020

به گزارش تابناک رضوی مجتبی محمودی در گفتگو با خبرنگار ما عنوان کرد: در پی ورود سامانه بارشی و وقوع سیل و آبگرفتگی در برخی از مناطق استان، نیروهای عملیات امداد و نجات برای امدادرسانی به مناطق یاد شده اعزام شدند.

محمودی یادآود شد: با توجه به شروع بارندگی ها، نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر  از ساعت 7:30 شنبه 23فروردین تا ساعت 21 دیشب به 525 نفر امدادرسانی کردند. 

سخنگوی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی افزود: تعداد 146 خانوار  و 550 حادثه دیده توسط نیروهای جمعیت هلال احمر امدادرسانی شدند و 2مورد فوتی و 1 مورد مفقودی در این حادثه گزارش شده است.

محمودی افزود: همچنین 41 تیم به ظرفیت162 نفر اسکان اضطراری و 44 خانوار (111نفر) افراد آسیب دیده روستای بهانگر، در حسینیه و مسجد روستای مهر اسکان داده شده اند.

سخنگوی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی یادآور شد: همچنین اقلام زیستی، غذایی و بهداشتی شامل 51 بسته جیره 72ساعته، 300پرس غذای گرم، 92 تخته پتو، 2تخته موکت، 2عدد ست ظروف، 1 عددفانوس و 2والور بین آسیب دیدگان توزیع شده است.

محمودی افزود: جوین، جغتای، قوچان، سبزوار، تربت حیدریه، مشهد، خواف، نیشابور، تایباد و تربت جام از مناطق درگیر سیلاب توسط 11دستگاه آمبولانس، 19 دستگاه کمک دار، 7دستگاه ست نجات، 3دستگاه سواری، و 20 دستگاه موتور پمپ و کفکش شامل دریافت این خدمات شده اند.

سخنگوی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در ادامه از جاری شدن سیلاب شدید در روستای ملک آباد رشتخوار خبر داد که باعث سقوط یک کودک 12 ساله در گودال نگهداری خوراک دام و جان باختن او شد.

وی خاطر نشان کرد: سیل در روستای رزداب بخش سلامی خواف باعث جان باختن مردی 31 ساله شده است ضمن اینکه نوجوانی 13 ساله هم طعمه سیلاب شده و هنوز هیچ اثری از وی یافت نشده و جستجو برای یافتن او توسط نجاتگران و امدادگران هلال احمر در جریان است.

محمودی افزود: مردی 27 ساله نیز با کمک چند نفر از مردم روستا و نیروهای امدادی نجات یافته و به بیمارستان منتقل شده و هم اکنون وضعیت مساعدی دارد.

وی در پایان یادآور شد: عملیات امدادرسانی همچنان درجریان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار