آخرین اخبار از تعطیلی محبوب‌ترین ورزش دنیا
این روزها بدون شک همه کشورهای دنیا برای شروع لیگ‌های خودشان منتظر دستور فیفا هستند و تا زمانی که نسخه پیشنهادی فیفا ارائه نشود، هیچ کشوری نمی‌تواند بدون در نظر گرفتن شرایط فوتبال را در کشور خودش به جریان بیندازد. همچنین این روزها وضعیت در چهار لیگ معتبر اروپایی مبهم است.
کد خبر: ۸۳۹۲۵۱
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۳ 15 April 2020

هنوز دو ماه نشده اما تعطیلی فوتبال در دنیای به دلیل شیوع ویروس کرونا روی زندگی طرفداران این پدیده زایدالوصف تاثیر زیادی گذاشته. دلتنگی برای فوتبال این روزها اصلی‌ترین دغدغه طرفداران است اما در مقابل سردرگمی در خصوص شروع دوباره لیگ‌های اروپایی و البته لیگ کشور خودمان بین همه موج می‌زند.

این روزها بدون شک همه کشورهای دنیا برای شروع لیگ‌های خودشان منتظر دستور فیفا هستند و تا زمانی که نسخه پیشنهادی فیفا ارائه نشود، هیچ کشوری نمی‌تواند بدون در نظر گرفتن شرایط فوتبال را در کشور خودش به جریان بیندازد.

همچنین این روزها وضعیت در چهار لیگ معتبر اروپایی مبهم است. علاوه بر اینکه به تعویق افتادن یورو 2020 و ادامه رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا رسما اعلام شده.

لیگ‌برتر انگلیس و کابوس لیورپولی‌ها

بدون شک این روزها طرفداران لیورپول انگلیس بیشتر از هر فوتبال‌دوست دیگری بابت تعطیلی فوتبال به دلیل شیوع ویروس کرونا ناراحت هستند. نیمه‌تمام اعلام شدن لیگ‌برتر انگلیس به معنای قهرمان نشدن لیورپول بعد از حسرت طولانی قهرمان نشدن در سال‌های اخیر خواهد بود.

اگر وضعیت در انگلیس رو به بهبود می‌رفت طبق اعلام اولیه اتحادیه فوتبال انگلیس الان بازی‌های لیگ‌برتر از سر گرفته شده بودند اما نه تنها این رقابت‌ها هنوز آغاز نشدند بلکه اتحادیه فوتبال انگلیس تاریخ جدیدی برای تعطیلی بازی‌ها اعلام کرده.

فوتبال انگلیس تا 15 روز دیگر یعنی 30 آوریل به طور قطعی تعطیل خواهد بود و بعد از این تاریخ دوباره باید تصمیم‌گیری جدید در خصوص ادامه داشتن یا نداشتن بازی‌ها گرفته شود.

بیشتر بخوانید| از المپیک تا یورو؛ ویروس تاج‌دار رحم ندارد

سری‌آ در وضعیت قرمز

فدراسیون فوتبال ایتالیا در بین تمامی کشورهایی که لیگ فوتبال کشورشان دنبال‌کننده زیادی دارند، اولین کشوری بود که بازی‌های خودش را به دلیل شیوع ویروس کرونا بدون تماشاگر برگزار کرد. وضعیت در ایتالیا از همان ابتدا بین کشورهای اروپایی بحرانی بود و این روزها نیز وضعیت در این کشور برای برگزاری فوتبال تغییر چندانی نکرده.

ایتالیایی‌ها نیز تا 25 فروردین تمرینات و تا 3 اردیبهشت برگزاری مسابقات را ممنوع اعلام کردند. البته که مثل انگلیس و سایر لیگ‌ها این حداقل زمان اعلام شده خواهد بود و ممکن است تعطیلی فوتبال در ایتالیا دوباره تمدید شود.

لالیگا تعطیل نمی‌شود

طی هفته‌های گذشته یکی از کشورهایی که تاکید زیادی روی تعطیل نشدن بازی‌ها یا اعلام نکردن قهرمان داشت کشور اسپانیا بود. مسئولان فوتبال اسپانیا تاکید کردند که این فصل فوتبال کشورشان با اعلام تیم قهرمان، تیم‌های راه‌یافته به لیگ قهرمانان و تیم‌های سقوط‌کننده پایان نمی‌پذیرد.

در همین رابطه رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا معتقد است تعیین قهرمان و تیم‌های صعودکننده به لیگ قهرمانان براساس جدول فعلی غیرمنصفانه است و منطقی نیست. در مقابل اما چندی پیش نشریه آاس ادعا کرد که فدراسیون فوتبال اسپانیا و اتحادیه لالیگا در نظر دارند تا از 5 ژوئن(16 خرداد) لالیگا از سر گرفته شود.

برای این منظور قرار است جلسه ای روز 29 اردیبهشت برگزار شود و پس از هماهنگی‌های لازم با دولت، در مورد شروع مجدد فوتبال تصمیم‌گیری شود.

آلمانی‌ها از همه امیدوارتر

بوندسلیگای آلمان دیرتر از سایر لیگ‌های معتبر به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شد و حالا در شرایطی که وضعیت هیچکدام از لیگ‌های دیگر مشخص نیست، از آلمان خبر می‌رسد که ژرمن‌ها قصد دارند به زودی بوندسلیگا را از سر بگیرند.

تعطیلی رقابت‌های این کشور تا تاریخ 10 اردیبهشت که قطعی اعلام شده اما یکی از برنامه‌های پیشنهادی سازمان لیگ آلمان برگزاری مسابقات پشت درهای بسته است به نحوی که در هر بازی تنها 126 نفر اجازه حضور در ورزشگاه را خواهند داشت که شامل بازیکنان، کادر فنی، کادر پزشکی دو باشگاه، توپ جمع کن‌ها، مامورین حراست استادیوم، نمایندگان دو باشگاه و حداکثر 30 روزنامه‌نگار خواهد بود.

طبق این پیشنهاد ممکن است از روز 25 اردیبهشت فوتبال در آلمان از سر گرفته شود.

همه چیز به فیفا بستگی دارد

وقتی درست چند روز بعد از تصمیم عجیب فدراسیون فوتبال بلژیک، فیفا این تصمیم را رد کرد و رای به ادامه رقابت‌های لیگ این کشور داد؛ همه متوجه شدند که فرمول اصلی باید توسط فدراسیون جهانی فوتبال ارائه شود. بلژیکی‌ها چند روز پیش تیم بروژ را قهرمان و لیگ کشورشان را نیمه‌تمام اعلام کردند اما مسئولان فیفا از تصمیم عجولانه آنها اعتقاد داشتند و بلژیکی‌ها را محکوم به صبر کردند.

امان از حق پخش و مشکلات مالی دیگر

یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی که این روزهای برای تیم‌های اروپایی به وجود آمده مشکلات مالی حاصل از تعطیلی بازی‌ها به دلیل شیوع ویروس کروناست. شاید در فوتبال ایران زیاد به مسائلی از قبیل حق پخش، بلیت‌فروشی و ... توجه نشود اما در فوتبال اروپا و در لیگ‌های معتبر این بزرگ‌ترین دغدغه است.

به جز اینکه باشگاه‌های اروپایی باید هزینه بلیت‌های خریداری شده توسط هواداران‌شان را در صورت لغو بازی‌ها به حساب‌شان برگردانند، این روزها اسپانسرهای حق پخش تلوزیونی هم فشار زیادی روی باشگاه‌ها دارند و می‌خواهند طلب خود را بگیرند.

حتی شنیده می‌شود یکی از دلایل موافقت باشگاه‌ها برای برگزاری بازی‌ها هرچند بدون حضور تماشاگر خلاص شدن از موضوع حق پخش خواهد بود.

منبع: خبر آنلاین

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار