معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌ شرقی خبر داد:
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌ شرقی با اشاره به اقدامات کمیته اقتصادی ستاد مقابله با کرونا در حوزه کسب و کار، گفت: تمدید بدهی‌ها تا پایان خرداد و اعطای مهلت ۴ ماهه به تسهیلات سرمایه در گردش از جمله مصوبات ابلاغی این کمیته است.
کد خبر: ۸۳۹۳۶۸
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸ 15 April 2020
اعطای مهلت 4 ماهه برای بازپرداخت تسهیلات سرمایه در گردش واحدهای تولیدی به گزارش تابناک تبریز، علی جهانگیری در پنجمین نشست خبری ستاد استانی مقابله با کرونا، اظهار داشت: کمیته اقتصادی ستاد مقابله با کرونا از ۱۵ اسفند شروع به کار کرده و رسیدگی به کسب و کارها، شناسایی کسب و کارهای آسیب دیده، تامین و توزیع اقلام بهداشتی، ایجاد نقاهتگاه برای قرنطینه بهبودیافتگان، ساماندهی مشارکت های مردمی و بسیج امکانات و تدوین نظام‌نامه توزیع و تامین اقدام بهداشتی از جمله اقدامات آن در مدت زمان سپری شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه کسب و کارها هفت مصوبه تصویب شد که ۶ مورد آن تاکنون اجرایی شده است، افزود: در امور مالیاتی ۹ مورد، امور گمرکی سه مورد، تامین اجتماعی ۲ مورد، حوزه انرژی ۲ مورد، شهرداری ۲ مورد بخشودگی اجاره بها و تمدید پروانه و حمایت از اقشار آسیب پذیر چهار مورد تصویب شده است.

جهانگیری خاطرنشان کرد: ایجاد ساز وکار تولید و توزیع اقلام بهداشتی، یکی از اولویت‌های کمیته اقتصادی ستاد بود که با همکاری سازمان‌های مسئول، این کار هم‌اکنون طبق روال عادی انجام می‌شود.

وی با اشاره به این‌که تامین مواد اولیه برای تولید مواد ضدعفونی‌کننده نیز از ابتدای فعالیت کمیته اقتصادی در دستور کار این کمیته بود، افزود: تاکنون ۷۰۰ هزار لیتر الکل بین واحدهای تولیدکننده توزیع شده و در حال حاضر هیچ مشکلی در این خصوص نداریم.

جهانگیری به واردات ۷۰۰ هزار لیتر الکل از ارمنستان و توزیع آن به سایر استان ها اشاره کرد و گفت: تا کنون ۹۹۸ هزار لیتر مواد ضدعفونی در استان تولید شده و اکنون بازار اشباع شده است.

معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: علاوه بر مواد ضدعفونی‌کننده، تاکنون ۷۵۰ هزار ماسک نیز تولید شده که با حتساب ماسک‌های تولیدی در کارگاه‌های مردمی و نهادهای مختلف به یک میلیون می رسد.

جهانگیری از آماده‌سازی ۴۵۰ تخت نقاهتگاهی با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان در مراکز اقامتی و رفاهی این دستگاه‌ها خبر داد و گفت: از نظر تجهیز این تخت‌ها مشکلی وجود ندارد و در صورت نیاز در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به ایجاد تشکل مدافعان سلامت و کمپین رحمت در راستای حمایت از اقشار آسیب پذیر و تهیه و توزیع کالاهای اساسی در بین خانواده های نیازمند، گفت: در زمینه اقلام اساسی و نهاده های دامی و نیز گندم هیچ مشکلی نداریم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت، مدیرکل تعزیرات حکومتی و معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم در این نشست خبری به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :