مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز مطرح کرد:
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: مردم تردد غیرضروری را کم و احتیاط کنند زیرا هنوز هیچ اتفاق جدیدی نیفتاده که بگوییم پروسه کنترل و درمان و پیشگیری تمام شده است.
کد خبر: ۸۳۹۵۲۸
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵ 16 April 2020

دکتر حسین کاملی اظهار کرد: با توجه به اینکه در هفته گذشته کنترل مبادی ورودی کمتر شده است، یک پیک در این هفته داشتیم و انتظار داشتیم آمار مبتلایان در خوزستان افزایش یابد، اما این آمار نگران کننده نیست.

وی افزود: هر چه بیماران کرونایی بیشتری شناسایی شوند، امکان اینکه به مرحله ثبات برسیم و پیک بیماری کاهش یابد، زیاد است یعنی با توجه به اینکه مبادی ورودی آزاد شده، اگر تعداد مبتلایان استان خوزستان افزایش یابد که احتمالا اینگونه است، این وضعیت نگران کننده نیست زیرا بالاخره باید افراد بیمار را شناسایی کرد و شناسایی بیماران بیشتر، دقت ما را بیشتر می‌کند و در کنترل بیماری موثر است.

کاملی تاکید کرد: افرادی که بیماری زمینه‌ای مانند دیابت، بیماری‌های قلبی عروقی، فشارخون و بیماری ریوی دارند باید در روزهای آینده دقت بیشتری داشته باشند. اگرچه بیماران کلیوی، گوارشی و بیماران بدخیم نیز در مراحل بعدی خطر ابتلا هستند اما دقت کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به اینکه اخیرا سیر بیماری از شهر به روستا کشیده شده و چند مورد مثبت در روستاهایی در رامشیر، هفتکل، حمیدیه شناسایی شده‌اند، گفت: به ساکنین روستاها توصیه می‌شود که تردد غیرضروری به داخل شهرها را کم کنند تا زنجیره ارتباطی شهر به روستا قطع شود.

کاملی با بیان اینکه توزیع سنی مبتلایان به بیماری کرونا بالای ۶۰ سال است، تصریح کرد: بنابراین افراد بالای ۶۰ سال دقت بیشتری داشته باشند. همچنین تعداد مبتلایان زن و خانه‌دار در این مدت بیشتر بوده زیرا اغلب خرید خانه را زنان خانه‌دار انجام می‌دهند.

وی افزود: مبتلایان در کادر بهداشت و درمان نیز عمدتا پرستاران و پزشکان هستند. به کادر بهداشت توصیه می‌شود که دقت بیشتری داشته باشند و تجهیزات محافظتی استفاده کنند و بی‌دقتی نکنند. همچنین اشخاصی که در مراکز بهداشتی روستایی فعالیت دارند، دقت بیشتری داشته باشند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تاکید کرد: مردم تردد غیرضروری را کم و احتیاط کنند زیرا هنوز هیچ اتفاق جدیدی نیفتاده که بگوییم پروسه کنترل و درمان و پیشگیری تمام شده است. پس مردم باید همچنان رعایت کنند.

وی افزود: اگر مردم رعایت نکنند، وضعیت استان خوزستان نیز مانند استان‌های فارس، سمنان، قم، یزد و اصفهان خواهد شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار