معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: عمده نیاز این دانشگاه در زمان حاضر برای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا، ماسک‌های سه لایه جراحی و n۹۵ ، دستکش و دستگاه ترمومتر (تب‌سنج) غیر تماسی است.
کد خبر: ۸۳۹۵۵۰
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳ 16 April 2020

ابوالفضل اصلانی افزود: اگر شرکت‌های مختلف به‌ویژه دانش بنیان برای تولید ماسک سه لایه جراحی و ان ۹۵ آمادگی دارند می‌توانند با معاونت غذا و دارو و مدیریت تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هماهنگ کنند تا مجوزهای مورد نیاز آنها در اسرع وقت صادر شود.

وی با تاکید بر اینکه ما اکنون نیاز چندانی به مواد ضد عفونی کننده اعم از ژل و محلول نداریم و بازار دارویی استان و کشور از این نظر اشباع شده است، اظهارداشت: اما درباره محصولاتی مانند ماسک و گان( لباس مخصوص جراحی و کادر درمان) اگر شرکتی توان تولید دارد و مورد تایید مجموعه تجهیزات پزشکی دانشگاه باشد، آنجا هنوز نیاز داریم.

اصلانی خاطرنشان کرد: پس از شیوع بیماری کرونا، شرکت‌های مختلف، مردم و خیریه‌های بسیاری برای تولید اقلام پیشگیری وارد میدان شدند و لباس گان هم به مقدار زیاد در حال تولید است.

وی درباره برخی انتقادها در زمینه صدور مجوز برای شرکتهای دانش بنیان جهت تولید اقلامی مانند مواد ضد عفونی کننده ، توضیح داد: وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو در روزهای نخست شیوع بیماری کرونا مجوزی کلی به دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها دادند که آنها خودشان بتوانند برای تولید مواد ضد عفونی کننده و اقلام محافظتی مجوز صادر کنند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اضافه کرد: درخواست های مجوز برای تولید محلول‌های ضد عفونی کننده در هفته نخست زیاد بود به گونه‌ای که پس از آنکه پنج مجوز صادر کردیم، نامه‌ای از تهران آمد که دیگر لازم نیست هیچ دانشگاه علوم پزشکی مجوز صادر کند.

وی با بیان اینکه در آن زمان بیشتر بحث الکل مطرح بود، خاطرنشان کرد: بیشتر شرکت‌هایی که مجوز گرفته بودند از قبل در این زمینه کار کرده بودند به‌ویژه در اصفهان ما پنج شرکت داشتیم که وارد کار شدند و وضعشان از نظر تولید خوب بود.

به گفته وی فقط یکی از این شرکت‌ها در هر روز، ظرفیت تولید یکصد تُن محلول و ژل ضد عفونی کننده دارد.

اصلانی با اشاره به اینکه هفته نخست مقابله با بیماری کرونا، سخت بود، ادامه داد: هفته دوم شرکت‌ها شروع به تولید کردند، آخر هفته سوم به وضعیت ثبات رسیدیم و از هفته چهارم به بعد انبارهای شرکت‌های تولید کننده و پخش مواد پُر از مواد ضد عفونی کننده شد و در زمان حاضر مشکلی از این نظر نداریم.

وی یکی از مشکلات موجود را این دانست که برخی شرکت‌های متفرقه، محلول‌ها یا محصولات ژل ضد عفونی کننده تولید کردند که با استانداردهای معاونت غذا و دارو مطابقت ندارد و بحث محصولات تقلبی مطرح است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار