رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم مطرح کرد:
به گفته کارشناسان محیط زیستی دخالت هاي غيرطبيعي در محيط زيست غيرکارشناسانه است. اينکه مي گويند درختان ميوه دار مصرف آب بيشتري دارند درست نيست و بايد گفت که نياز آبي درختان بي ثمر بيشتر از درختان ميوه دار است.
کد خبر: ۸۴۰۴۹۱
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵ 21 May 2019

 

به گزارش تابناک قم، به گفته «سید مجتبی سبحانی ثابت» رییس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای شهر قم، درجلسه کمیسیون خدمات شهری این هفته که با حضور اعضای کمیسیون، مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز و نیز رئیس مرکزتحقیقات وآموزش کشاورزی استان جناب آقای دکترنائینی بطورمفصل در خصوص نوع گیاهانی که درداخل شهر و بوستانهای جنگلی کاشت می شود؛ بحث شد که چه گیاهان و درختانی مفید و مناسب برای آب و هوا و اقلیم شهر قم مثل انواع توت، انواع زیتون، گل محمدی و…. و نیز چه گیاهانی مناسب آب و هوای قم نبوده و یا مضر برای فضای شهری وجنگلی مثل اکالیپتوس، کاج و خرزهره و… می‌باشند؛ که درنهایت مقرر شد:

۱٫ کاشت درخت اکالیپتوس در داخل شهر ممنوع شده و کاشت آن در بوستانهای جنگلی حاشیه شهر نیزبسرعت کاهش یافته و تا پایان تابستان متوقف شود.
۲٫ کاشت درخت کاج و خرزهره نیز در بوستانهای داخل شهر و نیزبوستانهای جنگلی حاشیه ای کاهش یافته و متوقف شود (ترجیحا تا پایان تابستان سال جاری).
۳٫ انجام تحقیق و بررسی و مطالعات میدانی در خصوص آماده کردن، پرورش و تهیه انواع گیاهان و درختان مفید جایگزین بجای درختانی که از برنامه کاشت سازمان پارکها خارج گردیده است.
۴٫ در سطح شهر علی الخصوص بوستانها و نیز بوستانهای جنگلی حاشیه شهر نهالهای مثمر و میوه دار کاشته شود.
۵٫ یک کمیته فنی با حضور مدیریت و کارشناسان سازمان پارکها، نمایندگانی ازکمیسیون خدمات شهری شورا و نیز احیانا کارشناسان خبره از بیرون سازمان ترجیحا مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان تشکیل شده و در خصوص نوع درختانی که قرار است در سطح شهر و بوستانهای داخلی و حاشیه ای شهر کاشته شود تصمیم گیری شود.

منبع: نسیم قم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار