رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه، از تخریب ۱۵۲ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهر کرمانشاه طی سال ۹۹ خبر داد و گفت: قانون‌پذیری و قانون‌گرایی یکی از مولفه‌های با اهمیت و اساس توسعه است.
کد خبر: ۸۴۰۶۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰ 20 April 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه  به نقل از فارس، پرویز توسلی‌زاده، اظهار داشت: یکی از مولفه‌های پیشرفت و توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه قانون‌گرایی و قانون‌پذیری است.

وی با اشاره به اهمیت قوانین حفظ کاربری اراضی، ادامه داد: قانون منع تخریب و تغییر کاربری اراضی زراعی با دیدن آینده بخش کشاورزی و پیشرفت آن تصویب شده، اما متاسفانه تغییر کاربری اراضی کشاورزی به یکی از موضوعات روز کرمانشاه تبدیل شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه از تخریب 152 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهر کرمانشاه طی سال 99 خبر داد و افزود: هرگونه تغییر کاربری در اراضی کشاورزی منوط بر تشخیص جهاد کشاورزی است فرایند قانونی دارد و باید مجوز بگیرند.

وی با بیان اینکه از تغییر کاربری و غیرمجاز زمین‌های کشاورزی و اراضی ملی در کرمانشاه با جدیت جلوگیری می‌شود، افزود: تخریب بناهای ساخته شده در زمین‌های کشاورزی حاشیه شهر کرمانشاه درحال انجام است.

توسلی‌زاده اضافه کرد: درست است این اراضی در مالکیت شخصی است ولی این اراضی متعلق به همه مردم است که در توسعه کشاورزی و تولید محصولات کشاورزی به‌کار گرفته می‌شود.

وی تصریح کرد: عده‌ای سودجو زمین‌ها را قطعه‌بندی کرده و آن را با قیمت‌های بالا به فروش می‌رسانند که جهاد کشاورزی با همراهی نیروی انتظامی آن‌ها را تخریب می‌کند.

توسلی‌زاده ادامه داد: نباید فرایند ساخت‌ و ساز زمین‌های کشاورزی انجام و سپس براساس قانون تخریب شود، زیرا این موضوع هم برای افراد جامعه و هم برای دستگاه قضایی هزینه دارد.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه یادآور شد: این قانون منع تغییر کاربری اراضی مصوبه سال 1374 است که چندین اصلاحیه خورده و آخرین اصلاحیه آن نیز مربوط به سال 85 است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار