بنا بر تدبیر تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی و حمایت نماینده ولی فقیه در استان فارس حرم مطهر شاهچراغ (ع) به قرارگاه پایگاه سلامت تبدیل شد.
کد خبر: ۸۴۰۶۶۷
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷ 20 April 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: محسن نعمتی معاون امور اجرایی حرم احمد بن موسی (ع) گفت: با شکل گیری قرارگاه بهداشت و سلامت در حرم مطهر شاهچراغ (ع) و بعد از تعطیلی در هفته‌های آخر اسفند ماه پارسال بنا به تدبیر تولیت آستان مقدس و پشتیبانی نماینده، ولی فقیه در استان قرار گاه بهداشت و سلامت برای حمایت و پشتیبانی ستاد کرونا در سطح ملی و استان به کمک دانشگاه علوم پزشکی و ارگان‌های دولتی در آمد.

او، با اشاره به اقدامات این قرارگاه بیان کرد: یکی از اقدامات انجام شده راه اندازی کارگاه تولید ماسک در حرم مطهر است.

نعمتی با اشاره به اینکه روزانه و در هر شیفت بیش از ۳ هزار ماسک تولید می شود، تصریح کرد: مسیر توزیع و پخش ماسک‌های تولید شده برای مناطق محروم و حاشیه شهر است، که این ماسک‌های تولید شده متناسب با نیاز مناطق محروم و حاشیه شهر و از سوی کارگروه یاوران و محلات که یکی از زیر مجموعه‌های قرار گاه بهداشت و سلامت آستان بوده، توزیع می‌شود، توزیع‌ ماسک می‌تواند روزی یک بار و یا دو روزی یک بار انجام شود.

معاون امور اجرایی حرم با تاکید بر دیگر اقدامات آستان مقدس ادامه داد: فعالیت‌ها از جمله توزیع بسته‌های کمک معیشتی برای خانواده‌هایی که درگیر بیماری کرونا هستند، سر کشی و احوال پرسی از کادر درمانی در بیمارستان‌های حضرت علی اصغر، شهید فقیهی و شهید چمران و حضور خادمان در این بیمارستان‌ها برای توزیع بسته تبرکی حرم حضرت احمد بن موسی (ع) و اقدامات پسا کرونا برای اقشار آسیب پذیری که در این مدت درگیر شد ه اند، از دیگر اقدامات این قرار گاه است.

لیلا دستغیب مدیر امور خدام خواهران در حرم حضرت احمد بن موسی (ع) افزود: کارگاه خیاطی قرارگاه بهداشت و سلامت از اوایل نوروز ۹۹ شروع به فعالیت کرده است.

او، با بیان اینکه در حال حاضر در این کارگاه ۲۸ چرخ خیاطی است، اضافه کرد: تمامی این چرخ‌ها از طرف نیرو‌های خدام و جهادی مشغول به کار در همین قرارگاه هستند.

دستغیب با تاکید بر اینکه در هر شیفت ۵۰ تا ۷۰ نفر نیرو فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: اکثر این بانوان جزء خادمان افتخاری حرم هستند و درکنار این خادمان نیرو‌های مردمی نیز مشارکت دارند.

مدیر امور خدام خواهران در حرم حضرت احمد بن موسی (ع) گفت: از زمان شروع تا به امروز بیش از ۳۰ هزار عدد ماسک برای مناطق محروم و حاشیه شهر نیز تولید شده است.

او، بیان کرد: این امکان وجود دارد که قرارگاه بهداشت و سلامت حرم مطهر شاهچراغ (ع) کارگاه تولید خیاطی را در قسمت‌های شبستان و دارالقرآن توسعه دهد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار