استاندار ایلام گفت: سامانه ای جهت شناسایی و غربال افراد نیازمند در استان با هدف کمک به نیازمندان خسارت دیده از کرونا به زودی راه اندازی می شود.
کد خبر: ۸۴۰۷۶۰
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰ 21 April 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ قاسم سلیمانی دشتکی در نشست ویدیو کنفرانس با فرمانداران و ائمه جمعه شهرستان های استان ایلام اظهار داشت: در این سامانه سرپرست خانوارهای بی بضاعت که دستفروش و کارگر فصلی بوده و همچنین تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی نیستند می‌توانند با وارد کردن اطلاعات خود در سامانه اقدام به ثبت نام کنند.

وی افزود: برخی از مشاغل صنفی، کارگری و رانندگانی که فاقد هرگونه بیمه تامین اجتماعی هستند می توانند در این سایت ثبت نام کنند.

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه این سایت کاملا آنلاین و سراسری بوده و هم افزایی ندارد، یادآور شد: مهم ترین و با ارزش ترین مزیت این سایت جلوگیری از کمک های تکراری در مرحله اول به افرادی است که یک بار کمک دریافت کرده اند.

استاندار ایلام با اشاره به اقدامات نظام جهت کمک به آسیب دیدگان کرونا خاطر نشان کرد: کمک ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومانی به افراد خسارت دیده، وام قرض الحسنه یک میلیون تومانی به همه سرپرست خانوارهای یارانه بگیر، اعطای وام ۲ تا چهار میلیون تومانی به صنوف، اعطای وام ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومانی به کارگاه هایی که کارگران خود را اخراج نکرده اند از جمله کمک دولت به آسیب دیدگان کرونا در سطح کشور است.

سلیمانی دشتکی گفت: صنوف کم ریسک و با ریسک متوسط بازگشایی شده اند اما مغازه و صنوف در بازارهای سرپوشیده تا ساعت ۱۸ عصر اجازه فعالیت دارند.

وی همچنین افزود: صنوف پر خطر، مدارس و دانشگاه به استثنای مقطع دکترا تا اطلاع بعدی و تا زمان موافقت تصمیم ستاد کرونا ملی و استانی بازگشایی نخواهند شد.

استاندار ایلام با ذکر این نکته که از امروز ورود به استان ها آزاد شده است، اضافه کرد: باید با رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی به قطع زنجیره این بیماری کمک کنیم.

رییس ستاد استانی کرونا در ادامه ضمن قدردانی از مردم و مسوولان استان، عنوان کرد: عوامل بسیاری از جمله تردد زائران و تجار در مرز مهران تا نیمه اسفند سال گذشته، تردد ایلامی های مقیم سایر استان ها و ترددهای بین استانی و شهرستانی در شیوع و افزایش تعداد مبتلایان در استان موثر بود.

سلیمانی دشتکی در این نشست با بیان اینکه درخصوص تهیه اقلام بهداشتی و مراقبتی و حفاظتی مقابله با کرونا کمبودی نداریم، افزود: حتی در زمینه تولید ماسک و الکل استان های دیگر خواستار ارسال مازاد این اقلام هستند.

در پایان این نشست استاندار ایلام ضمن تاکید بر هماهنگی و همکاری دستگاه های استان جهت شناسایی نیازمندان استان و ایجاد این سامانه، به فرمانداران همه شهرستان ها تاکید کرد: از طریق رسانه ها و فضای مجازی در جهت آگاه سازی و جلوگیری از اجتماعات و دورهمی ها اقدامات لازم اتخاذ شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار