استاندار کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد که شهرستان های چهارگانه کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده همچون سایر مناطق این استان هیچ دغدغه ای برای تامین اقلام ، لوازم و سایر تجهیزات بهداشتی مورد نیاز برای مقابله با بیماری کرونا نداشته باشند.
کد خبر: ۸۴۰۷۸۵
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰ 21 April 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حسین کلانتری روز دوشنبه در دیدار با مدیران و مسئولان شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه اظهار داشت: با صراحت اعلام می کنم که هر خواسته معقول و متناسب با ظرفیت های پزشکی و شاخص های بهداشتی و درمانی در استان و این چهار شهرستان برای مقابله با بیماری کرونا را در کمترین زمان ممکن تامین خواهیم کرد.
وی همچنین بر ضرورت توسعه مراکز بهداشتی و درمانی بویژه هتلینگ بیمارستان بزرگ امام خمینی دهدشت و تامین امکانات و تجهیزات پزشکی مورد نیاز در این مرکز درمانی با هماهنگی و کمک دولت و وزارت بهداشت تاکید کرد و گفت: این مهم را به طور ویژه در اولویت برنامه های خود قرار خواهیم داد.
کلانتری یادآور شد:  مجموعه مختلف دولت ، سازمان برنامه و بودجه و همچنین وزارت بهداشت و درمان تاکنون از هیچ کمکی در راستای مبارزه با بیماری کرونا در این استان دریغ نکرده اند.
وی ابراز داشت: البته برخی شرکت ها و سازمان های نیمه دولتی ، هلدینگ های اقتصادی و بخش خصوصی از جمله اتاق بازرگانی ، صنایع و کشاورزی استان ، مجمع نمایندگان و سازمان ها و نهادهای حکومتی همچون ارتش ، سپاه و بسیج و نیروهای مردمی نیز با تمام توان و ظرفیت وارد میدان شدند و برای تامین اقلام مورد نیاز به کمک مجموعه بهداشت و درمان استان آمدند.
 استاندار کهگیلویه وبویراحمد همچنین یادآور شد: گرچه در اوایل ورود بیماری با برخی چالش ها و مشکلاتی در حوزه کمبود منابع و اقلام بهداشتی مواجه شدیم ولی در کمترین زمان ممکن و با بهره مندی از توان و ظرفیت داخلی استان و بسیج نیروهای مردمی ، همراهی همه نهادها و سازمان های دولتی در ارکان مختلف نظام توانستیم بر بسیاری از کمبودها غلبه کنیم.
راه اندازی کارخانه الکل سازی با ظرفیت بالای هزار لیتر در روز و تغییر خط تولیدی شرکت سینره که اکنون نیاز برخی استان ها را نیز تامین می کنند ، راه اندازی چندین کارگاه و قرارگاه تولید ماسک و دستکش و استفاده از ظرفیت خیرین از مهمترین اقدام های ستاد مدیریت کرونا در استان در راستای تامین نیازها بود.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به آخرین وضعیت طرح های مقابله ای با بیماری کرونا در استان گفت: غربالگری و بیماریابی فعال که کهگیلویه بزرگ نیز سهم عمده و موفقی در اجرای این طرح ها داشت نیز با قوت و جدیت ادامه خواهد یافت.
وی گفت: مرحله نخست این طرح با بیش از ۹۸.۵ درصد به اتمام رسید و مرحله دم نیز با بالای ۸۵درصد همچنان در حال اجراست.
 استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: برنامه راهبردی و استراتژی مناسب ستاد مدیریت کرونا در استان همچنان بر بیمار یابی فعال با گستره وسیع و با همراهی و همگامی و مشارکت مردم است.
وی بیان کرد: ظرف دو ماهه گذشته بیش از یکهزار نمونه تست کرونا در این چهار شهرستان انجام شده که تعداد بیماران مثبت نیز ۵۶ مورد بوده و هم اینک نیز ۴۹ نفر در این شهرستان ها بهبودی یافته اند.
وی تصریح کرد: یکی از مشکلات و البته پیامدهای منفی در این شهرستان ها وجود وابستگی های قومیتی و خانوادگی در بین مبتلایان به کرونا بوده که هم اینک نیز ۶ نفر از اعضای یک خانواده همگی در قرنطینه خانگی به دلیل ابتلای به بیماری کرونا هستند.
بنابر این گزارش ، حسین کلانتری دیروز دوشنبه و در یک سفر کاری با هدف شناخت ظرفیت ها و توانمندی های منطقه ای به شهرستان های چهارگانه کهگیلویه بزرگ علاوه بر بازدید از برخی طرح های عمرانی در بخش های مختلف راه ، آب و کشاورزی و صنعت و تاکید بر سرعت بخشیدن پروژه های عمرانی و اقتصادی این شهرستان ها در جریان آخرین وضعیت و اقدامات این شهرستان ها برای بیماری کرونا نیز قرار گرفت.
کلانتری بهمراه برخی مدیران نیز  ضمن دیدار با کادر درمان و پرستاران نشستی نیز با مسئولان مرکز بهداشت و درمان کهگیلویه انجام داد.
وی البته در ادامه سفر امروز خود به شهرستان "لنده" به عنوان پایلوت محرومیت زدایی سازمان بسیج مستضعفان نیز از  نزدیک در جریان طرح ها و برنامه های این نهاد وآخرین وضعیت طرح های اشتغالزایی عمرانی و اقتصادی تعهد شده از سوی بنیاد برکت در این شهرستان قرار گرفت.
وی البته از روند اجرای برخی برنامه ها وطرح های عمرانی و اقتصادی در شهرستان لنده اظهار گلایه کرد و گفت: فرماندار و سایر متولیان امر در همین دوران بیماری کرونا نیز باید با شتاب بخشی بیشتر و رعایت مسایل و اصول بهداشتی فعالیت های عمرانی و اشتغالزایی را در این منطقه به چرخه دربیاورند.
از مهمترین طرح های مهم و مورد بازدید کلانتری طرح ملی پاتاوه – دهدشت و همچنین آبرسانی به چهار شهر دهدشت، لنده، چرام و سوق با پیشرفت فیزیکی بالای ۴۰درصد بود.
چهار شهرستان کهگیلویه ، بهمئی لنده و چرام (کهگیلویه بزرگ) از مناطق گرمسیری و دارای جمعیتی بالای ۲۲۰ هزار نفر هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار