سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: افشین پیروانی را تنها نمی‌گذاریم و از او حمایت می‌کنیم، چرا که از حق پرسپولیس دفاع کرده است.
کد خبر: ۸۴۱۶۱۸
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۴ 24 April 2020

«یحیی گل‌محمدی» سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در گفت‌وگویی تلویزیونی درباره آخرین وضعیت سرخپوشان تهرانی در روزهایی که مسابقات تعطیل است اظهار داشت: شرایطی که ویروس کرونا به وجود آورده مختص ما و فوتبال نیست و تمام جامعه با آن درگیر هستند. با این حال این تعطیلی برای ما شرایط را دشوار کرده و لیگ هم تعطیل شده است. باید ببینیم شرایط در آینده چگونه خواهد شد و ستاد مبارزه با کرونا چه تصمیمی می‌گیرد. وزارت ورزش و بهداشت هم باید شرایط را بسنجند.

وی درباره وضعیت آمادگی بازیکنان پرسپولیس بیان داشت: مربی بدنساز تمریناتی را برای بازیکنان در نظر گرفته است اما نمی‌توان انتظار داشت با آمادگی کامل سر تمرین بیایند و بازیکنان آمادگی قبل را نخواهند داشت. فکر می‌کنم در سه هفته می‌توان بدن‌ها را آماده کرد. بازیکنان هم باهوش شده‌اند، از خود مراقبت می‌کنند و می‌توانند شرایط آمادگی خود را تا حدودی حفظ کنند تا به تمرینات برگردند.

سرمربی پرسپولیس درباره عکس جنجالی منتشر شده از بازیکنان این تیم در تعطیلات عید که در تمرین گروهی حضور داشتند خاطرنشان کرد: یک عکس قبل از سال نو در اسفند ماه منتشر شد، همان عکس را چند بار باز پخش کردند. بچه‌های ما قرنطینه بودند و در واقع کسی جرات نمی‌کرد بیرون بیاید و همه عکس‌ها قدیمی بود.

وی درباره وضعیت خودش و انتظارات زیادی که به هنگام حضورش در پرسپولیس وجود داشت گفت: من خیلی نگران نبودم با وجود مشکلاتی که وجود داشت اما حضور هواداران برایم مهم بود. هر زمان نگران می‌شدم به هواداران پرسپولیس فکر می‌کردم. دلیل اصلی پیروزی‌های ما همین هواداران بودند که ما را دلگرم می‌کردند. تصمیم گرفتن کار سختی بود، من به تیمی آمدم که مشکلات زیادی داشت مثل مشکلات مالی و بعد هم مسائل مدیریتی پیش آمد. شکایتی هم از تیم شده بود و زمین تمرین هم نداشتیم. چند جلسه با هیات‌مدیره داشتم. محور صحبت‌ها بحث حل شدن مشکلات مالی و شکایات بود. بعضی از بازیکنان ما از پارسال و امسال طلب دارند شرایط نگران‌کننده است. امیدوارم زودتر حل شود. بچه‌ها با تمام وجود تمرین و بازی می‌کنند. هدف اصلی ما شاد کردن دل هواداران است.

گل محمدی درباره مشکلات پرسپولیس و شهر خودرو اذعان داشت: اطلاعی ندارم پرسپولیس چه قولی به شهر خودرو داده اما آنها هم نسبت به دریافتی خود حق دارند. پرسپولیس تعهد داده که باید این مبالغ پرداخت شود و نمی‌توان از شهر خودرو ایراد گرفت. هر چه جلو می‌رویم کار سخت‌تر می‌شود.

وی درباره شایعه حضور نعمتی در شهرخودرو خاطرنشان کرد: اتفاقا سیامک نعمتی جزو بازیکنانی است که می‌خواهم فصل بعد هم در تیم ما باشند. او بازیکن باخلاق و خوبی است و دلیلی ندارد که بخواهیم بازیکنان خوبمان را به فروش برسانیم.

سرمربی پرسپولیس درباره آنتونی استوکس و حواشی‌اش بیان داشت: زمانی که صحبت آمدن من مطرح بود، صحبتی راجع به استوکس با انصاری‌فرد شد که برای جذب این بازیکن اقدام کنیم. باشگاه از سوی هواداران تحت فشار قرار گرفته بود که بازیکن فوروارد بگیریم. دو سه بازیکن هم بیشتر روی میز نبود. گفتم اگر استوکس مثل همان زمان حضورش در تراکتور باشد خوب است اما او آن شرایط را نداشت. مشکلات بدنی زیادی داشت در کل باعث ایجاد حاشیه برای تیم پرسپولیس شد. از شرایط قرارداد و نوع پرداختی آن اطلاعی ندارم و نمی‌دانم چطور بود بحث نوع جذب بود آن زمان هنوز کار من هم برای حضور در پرسپولیس درست نشده بود شرایط طوری بود که باید انتخاب می‌کردیم. ما قرارداد محکمی هم بستیم. اگر باشگاه پیگیر باشد می‌تواند این پول‌ها را پس بگیرد.

وی درباره بازیکنان تیمش گفت: شرایط در هر زمانی فرق می‌کند، درصد ریسک گاهی پایین می‌آید که طبیعی است. پرسپولیس بازیکنان خوبی دارد، یکی از سخت‌ترین کارها دادن لیست ۱۸ نفره بود چه برسد به این که لیست ۱۱ نفره را بخواهیم معرفی کنیم. پرسپولیس بازیکنانی دارد که در شرایط سخت تصمیمات خوبی گرفتند و هر روز انگیزه شان بیشتر می‌شود در هیچ تیمی این را ندیدم. من به بازیکنان توصیه می‌کنم، اما آنها خیلی جدی تمرین می‌کنند که این شرایط را برای ما راحت تر کرده است.

گل‌محمدی درباره وضعیت اوساگونا خاطرنشان کرد: بازیکن خوبی بود در شرایطی هم به ما کمک کرد، در دربی پاس گل خوبی داد. در مجموع از او راضی بودم اما مشکلات مالی هم تاثیر خودش را گذاشت، واقعا مشکلات مالی هنوز هست و ادامه دارد.

سرمربی پرسپولیس درباره لیست ورود و خروج تیمش تصریح کرد: منتظر هستیم تا ببینیم برنامه بازی‌ها چگونه خواهد شد. با توجه به برنامه بازی‌ها می‌توانیم تصمیمات جدیدی بگیریم. با توجه به دو بازی جام حذفی و ۹ بازی لیگ ۱۱ دیدار دیگر داریم و نمی‌شود درباره ورودی و خروجی صحبت کرد. برهه حساسی است و تمرکز ما باید جمع باشد. فاصله خوبی که با تیم‌های دیگر جدول داریم نباید باعث شود تا فکر کنیم که قهرمان شده‌ایم. ابتدا باید لیگ را به اتمام برسانیم و بعد درباره نقل و انتقالات حرف بزنیم. تغییر زیادی اما در تیم نخواهیم داشت. ما نیاز زیادی به تغییر و تحول بازیکنان نداریم و سیاست ما برای فصل آینده حفظ اکثر بازیکنان است. فکر می‌کنم حدود ۹۵ درصد از بازیکنان را حفظ کنیم و آن ۵ درصد هم بازیکنی نظیر علیرضا بیرانوند است که قرارداد فصل آینده خود را بسته است.

وی درباره نظرش راجع به ادامه مسابقات لیگ گفت: از طرف سازمان لیگ چند باری با باشگاه‌ها تماس گرفته شده و نظر داده شده است. شخصا نظرم این بود که سلامت جامعه مطرح باشد. وقتی این مسائل برطرف شد می‌توانیم مسابقات را ادامه دهیم. فعلا برنامه داده نشده است اما اولویت باشگاه پرسپولیس سلامت افراد است نه گرفتن جام. از طرفی فوتبال هم نباید ضربه بخورد و نابود شود. خیلی‌ها از همین فوتبال نان می‌خورند و سرمایه‌گذاری کرده‌اند. اینها مشکلاتی است که ممکن است مساله‌ساز شود.

گل‌محمدی در پاسخ به این سوال که آیا گران‌ترین مربی لیگ است یا خیر گفت: من از قرارداد دیگر مربیان خبر ندارم و نمی‌توانم صحبت کنم. بحث انتقال من از شهر خودرو شرایط ویژه‌ای داشت. خودم هنوز پولی نگرفته‌ام. بودن در پرسپولیس برای من افتخار است. حال هر زمان که بتوانم کمک کنم و به مسائل دیگر فکر نمی‌کنم.

سرمربی پرسپولیس در پایان از سرپرست تیمش دفاع کرد و اذعان داشت: افشین پیروانی از جاهای مختلف تحت فشار قرار گرفته است. همه جوره از افشین پیروانی حمایت می‌کنیم و او را تنها نمی‌گذاریم چرا که از حق پرسپولیس دفاع کرده است. از طرفی از همه پیشکسوتان و کسانی که دستی بر آتش دارند می‌خواهم احترام‌ها را نگه دارند. الان وقت این نیست که هتک حرمت شود و جامعه را ناراحت کنیم. افرادی که برای فوتبال زحمت کشیدند را ناراحت نکنیم. همدلی و اتحاد مسائلی است که به فوتبال ما کمک می‌کند. امیدوارم در آینده‌ای نزدیک شاهد خروج این ویروس از کشور باشیم.

برچسب ها: گل‌محمدی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار