کد خبر: ۸۴۱۸۵۳
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵ 25 April 2020

علی اکبری نماینده مردم شیراز در مجلس درباره وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان فارس و کنترل این بیماری گفت: در استان فارس تا ۷ الی ۸ روز گذشته بیماری کرونا به خوبی کنترل شده بود اما بعداز اینکه منع رفت و آمدها آزاد شد و ترددها صورت گرفت، سیر مبتلایان به کرونا در این استان زیاد شد.

وی ادامه داد: امیدوارم باتوجه به اینکه شیراز یکی از ظرفیت‌های بالای پزشکی و بهداشتی در کشور است، بتوانند مبتلایان را کنترل کنند تا بیماری بیشتر از این شایع نشود.

نماینده شیراز در مجلس در خصوص این‌که این نگرانی وجود دارد که کادر درمان و پزشکی با توجه به طولانی شدن بیماری دچار فرسودگی و خستگی شوند، عنوان کرد: خوشبختانه شیراز به حالت حاد در استان‌های تهران، قم و گیلان نرسیده است؛ اما فرقی نمی‌کند این نگرانی برای کل کشور وجود که به مرور زمان کادر درمان و پزشکی دچار خستگی شوند که ما نباید بگذاریم کار به اینجا برسد. 

وی تاکید کرد: برای جلوگیری از خستگی و فرسودگی کادر درمان و پزشکی باید امکانات در این حوزه بیشتر و بهتر شود چرا که پزشکان و کادر درمانی ما در خط مقدم مبارزه با این بیماری هستند. 

اکبری درباره نگرانی شیوع موج دوم بیماری کرونا با توجه به کاهش محدودیت تردد و آمد و شد، گفت: بله، امروز نگرانی زیادی برای شیوع موج دوم بیماری کرونا در کشور وجود دارد اما معتقدم کسانی که می‌توانند از شیوع موج دوم جلوگیری کنند، خود مردم هستند. 

وی خاطرنشان کرد: مردم باید فاصله فیزیکی را رعایت و از ماسک و دستکش استفاده کنند و پروتکل‌های بهداشتی برای شست‌وشوی دست‌ها صورت گیرد. مردم می‌توانند مراقبت‌های  اولیه را انجام دهند و آخرین نقطه باید بیمارستان باشد، زمانی که فرد دیگر برایش چاره نیست، باید به بخش‌های ویژه منتقل شود.

این نماینده مجلس شورای خاطرنشان کرد: امروز مردم از نظر معاش در مذیقه هستند، جمعیت قابل توجهی کارشان دستفروشی و کارگری است و به صورت روزمره  معاش‌شان را تامین  می‌کنند اما با شیوع کرونا خانه‌نشین شدند؛ این وضعیت شاید برای یک هفته و ده روز قابل قبول باشد اما بیشتر که بگذرد قابل قبول نیست و منجر به اتفاقات بدی می‌شود.

وی یادآور شد: برکسی پوشیده نیست دولت با محدود منابع رو به است و می‌دانیم وضعیت درآمدی‌اش چگونه است بنابراین مردم  باید خودشان فاصله فیزیکی را رعایت کنند و وسواس داشته باشند تا به بیماری مبتلا نشوند.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار