مدیرعامل بیمارستان رضوی عنوان کرد؛
مدیرعامل بیمارستان رضوی گفت: قطع زنجیره بیماری‌های واگیردار، مهم‌ترین اصل در مقابله با کرونا در بیمارستان رضوی است.
کد خبر: ۸۴۲۴۶۷
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۴ 26 April 2020

به گزارش  تابناک رضوی، دکتر محسن محور ضمن بیان این مطلب عنوان کرد: در شرایط کنونی که بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کشور درگیر مقابله با ویروس منحوس کرونا هستند، پزشکان و پرستاران و کادر درمان به عنوان مدافعان سلامت در بخش‌های مختلف فعال بوده و بیمارستان رضوی نیز با کاهش تردد و نیروی فعال سعی در کاستن از شیوع این ویروس داشته‌اند.
وی افزود: در این شرایط، بیمارستان‌ رضوی به عنوان مرکز درمانی مجهز و یاری‌رسان سایر بیماران در سطح شهر، سعی در همکاری کامل با دانشگاه علوم پزشکی مشهد داشته و از همین رو، حفظ مستمر بهداشت عمومی در این بیمارستان نخستین و مهم‌ترین فعالیت بوده که به طور مستمر نیز در حال انجام است.
دکتر محور اظهار کرد: از همان روزهای ابتدایی اطلاع‌رسانی درباره شیوع ویروس کرونا در کشورمان، جلسات مکرری با حضور تیم مدیریت و راهبری و نیز گروه کنترل عفونت بیمارستان رضوی برگزار و تدابیر لازم در خصوص تأمین حفاظت و ایمنی کارکنان، همراهان و مراجعان با بهره‌گیری از خرد جمعی و کسب مشاوره‌های لازم از متخصصان عفونی اندیشیده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن اجرا شد.
دکتر محور گفت: از اقدامات مهم بیمارستان رضوی، اختصاص بخش اورژانس 2 به‌عنوان بخش بررسی کننده وضعیت مراجعان با علایم حاد تنفسی بود که با این اقدام زنجیره انتقال بیماری‌های واگیردار در این زمینه محقق شد. هم‌چنین ترمومترهای حرارتی به عنوان تب‌سنج‌های دقیق در اختیار کارکنان آموزش‌دیده قرار گرفته است و تمام مراجعان به اورژانس این مرکز پیش از ورود از جهت میزان حرارت بدنی سنجیده می‌شوند.
وی افزود: ضمن ثبت درجه حرارت افراد مراجعه‌کننده، علائم تنفسی افراد در بدو مراجعه بررسی می‌شود و مراجعانی که علائم حاد تنفسی دارند، از طریق مسیر مجزا که مشخص شده است به سمت اورژانس شماره 2 راهنمایی می‌شوند.
دکتر محور ادامه داد: در ادامه این فرایند خدمت‌رسانی، از تخت‌های بستری و اتاق ایزوله و تجهیزات پزشکی شامل ونتیلتور، الکتروشوک، مانیتورینگ، سونوگرافی پرتابل، اکوکاردیوگرافی سیار و... برای انجام اقدامات تشخیصی، درمانی و تسکینی لازم بهره گرفته می‌شود.
به گفته این پزشک، پزشکان و پرستاران فعال در اورژانس 2 بیمارستان رضوی طی کلاس‌‌های آموزشی، نحوه برخورد با بیماران دارای علائم حاد تنفسی و فرایند درمان این بیماران را به‌طور ویژه آموزش دیده‌ یا در این حوزه بازآموزی شده‌اند.
دکتر محور با اشاره به حضور پزشکان متخصص طب اورژانس و بیماری‌های عفونی و ریوی در این اورژانس، اضافه کرد: پس از بررسی و ثبت وضعیت بیماران در این بخش، با هماهنگی ستاد ویژه بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، بیمار با آمبولانس مجهز شده به مراکز درمانی سطح شهر که از سوی دانشگاه علوم پزشکی مشخص شده‌اند، اعزام می‌شود و اینگونه طی ماه پایانی سال گذشته، حدود هزار و 400 نفر در زمینه بررسی علائم حاد تنفسی به بخش اورژانس 2 بیمارستان رضوی مراجعه‌ کرده‌اند.
وی تصریح کرد: ماهیانه حدود 4 میلیارد ریال در بیمارستان رضوی برای فراهم‌سازی لوازم حفاظت فردی جهت کارکنان این بیمارستان هزینه می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار