رییس سازمان بسیج فرهنگیان سپاه همدان گفت: تیم‌های مداخله در بحران به منظور پیشگیری و درمان مشکلات روانی باید در استان و مناطق ۱۹ گانه آموزش و پرورش تشکیل شده و موضوع را رصد کنند.
کد خبر: ۸۴۲۵۲۴
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۴ 26 April 2020
رییس سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین (ع) همدان گفت: دانش آموزان مناطق محروم، حاشیه شهر‌ها و مناطق روستایی به علت نبود زیر ساخت اینترنت و نداشتن توان مالی برای خرید گوشی هوشمند از آموزش‌های مجازی و تحصیل جاماندند.

به گزارش ایرنا، سرهنگ دوم پاسدار محمد ملایی بیان کرد: دسترسی نداشتن به فضای مجازی و ناتوانی در خرید گوشی هوشمند در کنار تعطیلی مدارس و قرنطینه شدن دانش‌آموزان در خانه، احساس سرخوردگی و افزایش اضطراب و افسردگی بین دانش‌آموزان، والدین و خانواده‌ها را افزایش داده است.

وی با تاکید بر لزوم حفظ سلامت روحی و روانی دانش‌آموزان در شرایط کرونایی اظهار داشت: توجه به حوزه‌های روانی دانش‌آموزان که در شرایط کرونایی دچار اضطراب، استرس و افسردگی شده‌اند باید مورد مطالعه و توجه جدی آموزش و پرورش قرار گیرد.

رییس سازمان بسیج فرهنگیان سپاه همدان افزود: پرداختن به سلامت روح و روان دانش‌آموزان به خصوص در سنین پایین از اهمیت بسزایی برخوردار است و می‌تواند نقش بسیار مهمی در سلامت دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان کشور ایفا کند چراکه رشد و تعالی دانش‌آموزان در گرو سلامت روانی آن‌ها است.

سرهنگ ملایی با اشاره به نقش آموزش و پرورش در حفظ و ارتقای سلامت روانی دانش‌آموزان بر ضرورت توجه واقعی و علمی بر موضوع سلامت روانی دانش‌آموزان تاکید کرد.

وی بیان کرد: توجه به ابعاد مختلف سلامت روحی و روانی و پیشگیری از مشکلات روانی دانش‌آموزان که درصد قابل توجهی از جمعیت را تشکیل می‌دهند از ضروریات است که آموزش و پرورش باید به این موضوع توجه جدی داشته باشد.

سرهنگ ملایی بهترین راهکار برای حفظ و ارتقای سلامت روان و نشاط دانش‌آموران را در شرایط کرونایی، تشکیل تیم مداخله در بحران به منظور پیشگیری و درمان مشکلات روانی، تشکیل کارگروه‌های تخصصی مشاوره و روانشناسی در مقابله با بحران، انجام آزمون سلامت روان پایه نهم، غربالگری پایه و غربال اورژانسی مناطق توسط آموزش و پرورش و تهیه نقشه خطرپذیری هر منطقه بر اساس نتایج به دست امده از غربالگری برشمرد.

رییس سازمان بسیج فرهنگیان سپاه همدان اضافه کرد: تیم‌های مداخله در بحران به منظور پیشگیری و درمان مشکلات روانی باید در استان و مناطق ۱۹ گانه آموزش و پرورش تشکیل شده و موضوع را رصد کنند.

سرهنگ ملایی در توضیح بررسی نقشه خطرپذیری هر منطقه و توجه به مناطق پُر خطر گفت: باید میزان خطرپذیری هر منطقه به استناد آمار حاصل از اداره آسیب‌های اجتماعی بررسی شود.

وی اضافه کرد: همچنین باید غربالگری پایه نیز به خصوص در مناطقی که طرح نماد اجرا می‌شود صورت پذیرد تا نتایج و خروجی‌های لازم به دست آید و در ادامه مناطق به صورت اورژانسی غربالگری شده تا آمار مراجعان به مراکز و هسته‌های مشاوره به دست آید.

رییس سازمان بسیج فرهنگیان سپاه همدان ارائه خدمات غیر حضوری در مواقع عادی، توجه به مناطق حاشیه شهر‌ها و مناطق محروم و روستاها، تهیه بسته‌های حمایتی و خدماتی مانند تهیه بروشور‌های آموزشی و فایل صوتی، همسان سازی فعالیت‌ها در سطح استان، تهیه و تدوین بسته‌های حمایتی و توجه ویژه به دانش‌آموزان محروم و مستضعف توسط آموزش و پرورش همدان را مورد تاکید قرار داد.

سرهنگ ملایی با تاکید بر اینکه در تهیه و تدوین بسته‌های حمایتی و ارائه آن به مناطق نباید سلایق شخصی اعمال شود گفت: باید به دانش‌آموزان مناطق حاشیه‌ای، محروم و مستضعف توجه خاص کرد چراکه در معرض سرخورگی و افسردگی بیشتری قرار دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار