رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد:
رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نیروهای خدوم سپاه در بحث مبارزه با ‌کرونا به عنوان یک یار همیشه همراه و یک بازوی قوی در کنار مدافعان سلامت بودند.
کد خبر: ۸۴۲۵۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۵ 27 April 2020

به گزارش تابناک رضوی، سیدمحمدحسین بحرینی در جریان دیدار پاسداران سرافراز اسلام با مدیران و معاونان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در هفته سلامت و قدرشناسی آنان از کادردرمانی کرونایی‌ها، اظهار کرد: از حضور دلگرم‌کننده پاسداران سرافراز در جمع جامعه پزشکی در ایام هفته سلامت تقدیر و تشکر می‌کنیم و نیروهای خدوم این مجموعه در بحث مبارزه با کرونا به عنوان یک یار همیشه همراه و یک بازوی قوی در کنار مدافعان سلامت بودند و امیدواریم که به برکت ماه مبارک رمضان بتوانیم به‌زودی زود بر ویروس کرونا غلبه کنیم و جشن ریشه‌کنی این ویروس منحوس را در روز عید سعید فطر و در جوار حرم مطهر رضوی بگیریم.

وی افزود: از زمان شیوع ویروس کرونا در چین دانشگاه علوم پزشکی مشهد در بحث شناسایی عوامل این بیماری فعالیت خود را آغاز کرد تا پس از شیوع در کشور اقدامات مناسب صورت پذیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه ویروس کرونا هم‌اکنون در تمام نقاط دنیا ترویج یافته است، خاطرنشان کرد: از زمان ورود کووید ۱۹ به ایران تصویب ۱۲۰ پروتوکل در مدت زمان ۲۴ ساعت را در مشهد داشتیم، البته اقدامات این شهر از یک ماه قبل ورود کرونا به ایران آغاز شده بود.

بحرینی تصریح کرد: استفاده از نظام سطح‌بندی در پرونده‌های پزشکی اقدام شاخص ما بود تا بیمار به‌جای مراجعه مستقیم به بیمارستان به مراکز ۱۶ ساعته و ۲۴ ساعته مراجعه می‌کرد و در صورت نیاز منتقل بیمارستان می‌شد؛ عملکرد مشهد الگویی برای بسیاری از نقاط کشور شد و به لطف امام هشتم(ع) از تمامی نقاط ایران در بحث مبارزه با کرونا جلوتر هستیم و این افتخار حاصل یک تلاش دسته‌جمعی بوده و تنها مربوط به دانشگاه نیست.

وی تاکید کرد: در مشهد بیمارستان شریعتی را در گام نخست به کرونایی‌ها اختصاص دادیم و پیش از تکمیل شدن آن بیمارستان ۶۱۰ تخت‌خوابی امام رضا(ع) را اضافه کردیم و در گام بعد نیز بیمارستان قائم(عج) اضافه شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ضمن تقدیر بابت همکاری تمامی مجموعه‌ها در بحث مبارزه با کرونا، گفت: جمعیت حاشیه شهر مشهد یک میلیون و ۳۰۰ هزار است و نگرانی‌ها بابت انتقال ویروس در میان ساکنان این مناطق بیشتر بود و در کنار آن وجود اتباع خارجی بود که بر این نگرانی‌ها می‌افزود، اما به لطف امام رضا(ع) و با تلاش جامعه پزشکی و همکاری نماینده ولی فقیه، استاندار، آستان قدس رضوی، حوزه علمیه، سپاه، بسیج مردمی، بسیج جامعه پزشکی و دیگر مجموعه‌ها از رقم‌خوردن بحران سنگین جلوگیری کردیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار