فرماندار شهرستان شیراز خواستار اختصاص بیلبورد‌ها و جایگاه‌هایی برای انجام تبلیغات با مضامینی درخصوص تجلیل از مقام معلم در شهر توسط شهرداری و سازمان فرهنگی شد.
کد خبر: ۸۴۲۷۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳ 27 April 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: محمدرضا امیری در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان شیراز، ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و گرامیداشت هفته بزرگداشت مقام معلم، خواستار بررسی ارسال هدیه روز معلم با استفاده از زیرساخت‌های پستی شد گفت: با توجه به ارتباط تشکل‌های غیردولتی با فرمانداری، مطالعه و انجام این مهم از طریق سازمان‌های مردم نهاد دنبال با ارائه طرح از سوی آن‌ها دنبال شود.

فرماندار شهرستان شیراز عنوان کرد: با توجه به شرایط خاص امسال، برنامه‌هایی برای هفته معلم باید تنظیم شود که با شرایط فعلی تناسب داشته باشد.

او افزود: در این مدت، بدلیل شیوع ویروس کرونا، مناسبت‌ها نیز به شکل دیگری برگزار شد و به جای حضور اجتماعات در فضای حقیقی، به صورت مجازی انجام شده است، پس متناسب با این شرایط، برای هفته بزرگداشت مقام معلم نیز باید تدابیری اتخاذ و پیشنهادات مدیران، ارائه و بررسی شود.

فرماندار شهرستان شیراز خواستار اختصاص بیلبورد‌ها و جایگاه‌هایی برای انجام تبلیغات با مضامینی درخصوص تجلیل از مقام معلم در شهر توسط شهرداری و سازمان فرهنگی شد و گفت: این سازمان بررسی امکان نورپردازی در سطح شهر را در دستور کار خود قرار دهد.

امیری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحث تخصیص اعتبار براب مقابله با شیوع کرونا، بیان کرد: باید مکاتبه‌ای از طریق دبیرخانه شورای آموزش و پرورش شهرستان انجام و مسائل و مشکلات مطرح شود تا از طریق استاندار محترم و سازمان مدیریت پیگیری لازم در دستور کار قرار گیرد.

او ادامه داد: در دوران کرونا معلمان کار مضاعفی برای تهیه کلیپ‌ها و اختصاص زمان بیشتری برای پاسخگوی به سوالات دانشجویان نسبت به حالت عادی برعهده دارند، به همین دلیل باید از تمام معلمان تجلیل انجام شود.

فرماندار شهرستان شیراز تاکید کرد: اطلاع رسانی درخصوص بیان جلوه‌های ایثار همچون انتشار کلیپ‌هایی در فضای مجازی و صدا و سیما از اقدامات ارزشمند خیرخواهانه‌ای که دوستان آموزش و پرورش در قامت یک خیر در حوزه کمک رسانی به سایر افراد فعالیت دارند، باید در اطلاع رسانی شود. کارکنان و موسس‌های مدارس غیر دولتی نیز مشمول تشویق، اقدامات و اعتبارات شوند.

امیری همچنین خواستار نشست‌های مجازی بین مدیران در خصوص تجلیل از خدمات معلمان شد.

او اظهار کرد: دولت در حوزه کرونا و در بخش‌های مختلف اقدامات ارزشمندی انجام داده و انصافا تمام کارکنان دولت در بخش عمومی و خصوصی و همچنین گروه‌های مردمی، جلوه‌های کم نظیری از خود نشان دادند و در کشور شاهد چنین اتفاقات بی بدیلی بودیم که بهتر قدر ملت و جامعه خود را بدانیم. در مقایسه با کشور‌هایی که مدعی توسعه یافتگی و تمدن هستند، چه در حوزه اقدامات مردمی و چه خدمات دولتی، بیماری کرونا در کشور ما به خوبی در حال مدیریت است.

فرماندار شیراز از تلاش شبانه روزی کادر درمان در این شهرستان تقدیر کرد و افزود: دوستان عزیزی که در حوزه درمان در صف مقدم مبارزه با بیماری در حال تلاش هستند، دائم با این بیماری سر و کار دارند، اما ایثارگرانه کار خود را ادامه دادند.

امیری بیان کرد: اگرچه کرونا مشکلات زیادی ایجاد کرد، بسیاری از ساختار‌ها و نظام‌ها را به هم ریخت و در آینده نیز تبعاتی دارد، اما از طرفی دیگر، فرصت‌های کم نظیری را همچون حرکت‌هایی که در آموزش و پرورش در زمینه آموزش‌های مجازی که موجب ارتقای سواد رسانه‌ای بخش‌هایی که بعضا با این فضا بیگانه بوده‌اند درحال انجام است را ایجاد کرد.

او گفت: در آموزش و پرورش در سال جهش تولید، این اقدام در راستای جهش تولید علم و دانش می‌تواند موثر باشد و این زمینه برای تولید علم و دانش ایجاد شده است. به جای اینکه دانش آموزان در کلاسی در فضای فیزیکی شرکت کنند امکاناتی فراهم شده و اغلب مردم آشنا شدند که این خود از جمله دستاورد‌هایی است که در این حوزه داشته‌ایم.

فرماندار شیراز همچنین خواستار تصمیم کیری در خصوص شهریه مدارس غیردولتی و نحوه برخورد با آن و سرویس مدارس در کارگروه ماده ۱۸ شد و گفت: از آنجا که ممکن است تعدادی از دانش آموزان و والدین نتوانند از سامانه‌های مجازی استفاده کنند، لذا باید در کنار استفاده از پیام رسان‌ها و سایر امکانات موجود، تاکید در استفاده از تلویزیون و پوشش برنامه‌ها از این طریق دنبال شود.

امیری همچنین با اشاره به اینکه نباید تصور شود مدرسه دیگر تعطیل است و صرفا نظارت بر کلاس‌ها و پیگیری‌ها از طریق فضای مجازی کفایت می‌کند، گفت: باید تلاش شود در کنار این نظارت‌ها، حضور فیزیکی در مدرسه نیز انجام شود و مدرسه بطور کامل تعطیل نباشد.

او در خصوص بسته حمایتی آموزش و پرورش هم اظهار کرد: اصل طرح بسیار خوب و ارزشمندی است و از آنجا که شکل قانونی پیدا نکرده و تاکنون از طریق وزارتخانه مورد تایید و حمایت قرار نگرفته و تامین اعتبار در این خصوص انجام نشده، اما پیگیری در خصوص رفع مشکلات عدم پرداخت‌ها باید انجام شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار