اوایل زمستان امسال بود که پای "کرونا" به جهان باز شد و یکی دو ماهی نگذشت که این مهمان ناخوانده زمین به کشورمان رسید و طی دو ماه ده‌ها هزار نفر را آلوده و هزاران نفر از عزیزانمان را به کام مرگ کشید.
کد خبر: ۸۴۲۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰ 27 April 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،اوایل فکر می‌کردیم میهمانی یکی دو روزه، نه نهایت چند روزه است و حالا با گذشت دو ماه از شیوع کرونا در کشور، کارشناسان و مسئولان بهداشت از پایان مبهم این بیماری سخن می‌گویند، پایانی که معلوم نیست کِی وکجا قرار است اتفاق بیفتد و آنطور که کارشناسان می‌گویند حالا حالاها باید با این مهمان لجوج و سرسخت بسازیم و تحملش کنیم.

سارا شاه آبادی مدیرگروه کنترل بیماریهای مرکز بهداشت استان کرمانشاه در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه ویروس کرونا ویروس جدیدی در جهان محسوب می‌شود، گفت: هنوز ابعاد ناشناخته زیادی در مورد این ویروس وجود دارد و با توجه به جدید بودن و ناشناخته بودن آن عملا پیش بینی در خصوص رفتار آینده این ویروس غیرممکن است.

وی افزود: بر اساس مشاهدات و تجربیات به دست آمده در کشورهای مختلف، این ویروس در مکانها، نژادها و حتی محیط‌های مختلف رفتارهای متفاوتی داشته و عملا هیچ چیز در مورد آن قابل پیش بینی نیست.

شاه آبادی تصریح کرد: آنچه در خصوص این ویروس قطعیت دارد، این است که اگر میزبان جدیدی نداشته باشد، قابلیت تکثیر ندارد و از این طریق می‌توان آن را کنترل کرد و در همین راستا طرح های مختلف فاصله گذاری اجتماعی، ایزوله کردن، غربالگری و ... در کشور به اجرا درآمده است.

وی در خصوص احتمال پایان گرفتن این بیماری با شروع فصل گرما، گفت: با توجه به جدید بودن این ویروس، پیش بینی در خصوص اینکه با شروع فصل گرما بیماری کنترل می شود و یا اینکه چه زمانی سیر آن نزولی می شود، عملا امکان پذیر نیست.

شاه آبادی خاطرنشان کرد: بررسی‌های اپیدمیولوژیست‌ها از این بیماری و صحبت در خصوص رفتار آینده این ویروس تنها در حد یک پیش بینی است و هیچ چیز قطعیت ندارد.

مدیرگروه کنترل بیماری‌ها مرکز بهداشت استان کرمانشاه افزود: تنها می‌توانیم امیدوار باشیم با شروع فصل گرما این ویروس ضعیف شده و یا از بین رفته و سیر آن درکشور نزولی شود.

وی با بیان اینکه کادر بهداشت و درمان همچنان با تمام توان پای کار ایستاده و جهت کنترل بیماری تلاش می‌کنند یادآور شد: اگر همکاری مردم افزایش یافته و نکات بهداشتی را رعایت کنند، خیلی زود به مرحله نزولی شدن بیماری می رسیم.

شاه آبادی تصریح کرد: در کشور چین رعایت مقررات و نکات قرنطینه موجب شد تا موارد مثبت بیماری به صفر برسد و یکی دو موردی هم که طی دو سه هفته اخیر شناسایی شده مربوط به مسافران ورودی به این کشور است.

وی افزود: این تجربه کشور چین نشان می‌دهد که اگر همه نکات بهداشتی را رعایت کنند، خیلی زود بیماری وارد فاز کنترل شده و از دست این بیماری خلاص می شویم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار