معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز از راه اندازی تراموای هوشمند بدون راننده (ART) در شیراز خبر داد.
کد خبر: ۸۴۲۹۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰ 28 April 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:مجتبی زوربخش که در جلسه ویدئو کنفرانس با اعضای کمیسیون هوشمندسازی با اشاره به اینکه فناوری جدید تراموای هوشمند (ART) مزایای سیستم حمل و نقل اتوبوسی و ریلی را همزمان در خود دارد و در عین حال یک سیستم حرکتی سریع و از همه مهمتر دوست دار محیط زیست به شمار می‌رود، گفت: در جلسه کمیسیون هوشمند سازی و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر شیراز این سیستم نوین حمل و نقلی جهت بررسی‌های کارشناسی و راه اندازی در شهر شیراز در دستور کار قرار گرفت.

او با بیان اینکه ART یکی از انواع تراموا‌های هوشمند است اضافه کرد: این سیستم حمل و نقل هوشمند بوده و با بهره گیری از سیستم‌های ارتباطی و انتقال دیتا برای اولین بار در چین رونمایی شده است.

معاون شهردار شیراز عنوان کرد: این ART که ۳۲ متر طول داشته و قابلیت حمل ۳۰۰ تا ۵۰۰ مسافر یا وزنی معادل ۴۸ تن را دارد، حداکثر سرعت آن نیز ۷۰ کیلومتر بر ساعت است و پس از ۱۰ دقیقه شارژ باتری، تا ۲۵ کیلومتر حرکت می‌کند.

به گفته زوربخش، این سیستم حمل و نقل سریع نیازی به هیچ یک از زیرساخت‌های عمرانی هزینه بر و طولانی مدت ندارد و بر روی نوار‌هایی که به کمک خط کشی بر روی خیابان‌ها قرار گرفته و شناسایی توسط سنسور‌های بر روی ART، حرکت می‌کند.

استفاده از فیبر نوری در زیر ساخت‌های مرکز کنترل ترافیک شهرداری شیراز

زوربخش همچنین در خصوص دیگر موضوع مطرح شده در کمیسیون هوشمند سازی عنوان کرد: با توجه به مزایای استفاده از فیبر نوری در زیر ساخت‌های مرکز کنترل ترافیک جهت انتقال اطلاعات دوربین‌های نظارتی و ملزومات ترافیکی سطح شهر، با هماهنگی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز، در آینده‌ی نزدیک این مرکز از سیستم انتقال تصاویر و داده‌ها بر پایه فیبر نوری بهره‌مند خواهند شد.

او اضافه کرد: استفاده از فیبر نوری سرعت انتقال دیتا و تصاویر را افزایش و منفعت اقتصادی را در، درازمدت برای مجموعه شهرداری شیراز به همراه خواهد داشت.

زوربخش، در طی بازدید لیلا دودمان، رئیس کمیسیون هوشمند سازی و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر شیراز از سیستم هوشمند پارکینگ هدایت گفت: اجرای سامانه مدیریت هوشمند و یکپارچه در پارکینگ‌های سطح شهر، می‌تواند باعث تسهیل امور مدیریتی، راحتی شهروندان در استفاده از پارکینگ‌ها و مدیریت زمان برای آن‌ها و همچنین نظارت دقیق بر اجرای مصوبات و نرخ‌گذاری‌ها شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز در پایان افزود: در حال حاضر پارکینگ هدایت به سیستم مکانیزه پرداخت و شناسایی اتوماتیک ورود و خروج و همچنین سنسور‌های تشخیص پارک خودرو مجهز گردیده و در فاز بعد به سامانه مدیریت پارکینگ اینترنت اشیاء (IOT) تجهیز میشود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار