ایسنا/کرمانشاه معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: پهنه‌های معدنی استان نیمه اول امسال به مزایده می‌رود.
کد خبر: ۸۴۳۰۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰ 28 April 2020

به گزارش خبرگزاری تانباک کرمانشاه به نقل از ایسنا،عزت‌الله حاصلی، با اشاره به آزادسازی پنج پهنه معدنی استان کرمانشاه در سال گذشته، اظهار کرد: این پهنه‌ها به منظور مطالعات اولیه مدتی قابل واگذاری نبود و اکنون با آزادسازی آنها متقضیان زیادی درخواست سرمایه‌گذاری در پهنه‌های معدنی استان را دارند.

وی با بیان اینکه درخواست‌های ارائه شده برای سرمایه‌گذاری در معادن در حال بررسی و مقدمات و رایزنی‌ها با وزارت صمت و سایر دستگاه‌های مربوطه نیز در حال انجام است، یادآور شد: پیش‌بینی ما این است بعد از پایان این مراحل و در نیمه اول امسال شاهد به مزایده رفتن این پهنه‌ها باشیم.

وی افزود: به نظر می رسد استقبال خوبی از مزایده پهنه‌های معدنی خواهد شد و سرمایه‌گذاران پای کار هستند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت استان کرمانشاه درباره وضعیت این پهنه‌های معدنی که قرار است به مزایده برود نیز خاطرنشان کرد: در کرمانشاه پنج پهنه اصلی داریم که شامل پهنه بیتومین گیلانغرب با وسعت 1250 کیلومتر مربع، پهنه سنقر با وسعت 2700 کیلومتر مربع، پهنه هرسین با وسعت 110 کیلومتر مربع، پهنه اسلام آبادغرب با وسعت 2600 کیلومتر مربع و پهنه میانی با وسعت 8700 کیلومتر مربع است.

به گفته حاصلی، مهمترین ظرفیت‌هایی که در پهنه‌های معدنی استان وجود دارد شامل بیتومین یا قیرطبیعی، سنگ آهن، کانی‌های فلزی و غیرفلزی، سنگ تزئینی، مصالح ساختمانی و... است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت استان کرمانشاه ابراز امیدواری کرد، با ورود سرمایه‌گذاران به معادن استان شاهد تحول در حوزه معادن کرمانشاه و اشتغالزایی قابل توجه در این بخش در سال جاری باشیم

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار