سردار مهدی ظفری با بیان اینکه دهه اول انقلاب با مابقی دوران‌های انقلاب متفاوت بوده و جامعه زیستی فرهنگی ما مدیون فرهنگ دهه اول انقلاب است، یادآور شد: عموم فعالیت‌هایی که تاکنون در حوزه فرهنگی داشته ایم در حوزه تبلیغ بوده و کمتر در گفتمان سازی که دارای پایداری بسیار است ورود پیدا کردیم.
کد خبر: ۸۴۳۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۵ 28 April 2020
مدیرکل و دبیر شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان گفت: نماد‌ها و ارزش ها، شهید و جانباز متعلق به همه جامعه بوده و نباید این ارزش‌ها را قشری کرد.

به گزارش ایسنا، سردار ظفری از تشکیل شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سطح شهرستان‌ها خبر داد و اظهار کرد: شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سطح شهرستان‌ها به ریاست فرماندار هر شهرستان تشکیل خواهد شد که ساختار این شورا در هر شهرستان دارای هفت کمیته از جمله کمیته پیشکسوتان، رسانه، آموزش و پرورش و راهیان نور خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی انقلاب فرهنگی بوده که قرار است با روحیه جهادی اندیشه انقلاب خود را به دنیا صادر کنیم، بیان کرد:انقلاب اسلامی به دنبال تشکیل حکومت جهانی بوده که زمینه آن حکومت توحیدی است و در جامعه توحیدی همانند دوران دفاع مقدس همه جامعه همنوعان خود را دوست دارند.

وی با بیان اینکه دهه اول انقلاب با مابقی دوران‌های انقلاب متفاوت بوده و جامعه زیستی فرهنگی ما مدیون فرهنگ دهه اول انقلاب است، یادآور شد: عموم فعالیت‌هایی که تاکنون در حوزه فرهنگی داشته ایم در حوزه تبلیغ بوده و کمتر در گفتمان سازی که دارای پایداری بسیار است ورود پیدا کردیم.

ظفری یکی از نیاز‌های گفتمان سازی را ایجاد گفتمان سازی فرهنگی برشمرد و گفت:گفتمان سازی فرهنگی ساختاری است که به توسعه و ترویج ارزش‌های دفاع مقدس کمک می‌کند و تشکیل شورا‌های هماهنگی حفظ آثار و نشر شهرستان‌ها در حفظ ارزش‌های هر شهرستان در رابطه با دفاع مقدس از نقش موثری برخوردار است.
وی خاطر نشان کرد: چهار دهه از عمر انقلاب می‌گذرد؛ دهه اول، دهه گفتمان انقلاب و دفاع مقدس بود که متأسفانه نسل سوم و چهارم با این انقلاب بیگانه هستند بنابراین باید هسته و ریشه انقلاب و دفاع مقدس حفظ و برای نسل جدید پیام‌رسانی شود.

ظفری با اشاره به ضرورت جمع آوری خاطرات دوران دفاع مقدس با موضوعات ارزش‌های دفاع مقدس افزود: تدوین سالانه حداقل پنج عنوان کتاب در رابطه با دفاع مقدس ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان با تشکیل شورای هماهنگی حفظ آثار شهرستان‌ها مد نظر خواهد بود.

فرماندار اسدآباد هم گفت: پایبندی به ارزش‌های دفاع مقدس ضامن انقلاب ایران اسلامی بوده و با احیا و ماندگاری ارزش‌های دفاع مقدس هیچ گاه نظام انقلاب اسلامی آسیب نخواهد دید.

مجید درویشی اظهار کرد:با مفاخری که از دفاع مقدس داریم می‌توانیم خاطرات جنگ را همواره زنده نگه داشته و این ارزش‌ها و خاطرات دوران دفاع مقدس را به نسل جوان و نسل آینده انقلاب انتقال دهیم.

وی با بیان اینکه خون شهدا ضامن بقا انقلاب خواهد بود، افزود:با مسئولیتی که شهدا با هنرنمایی خود در دوران جنگ و دفاع مقدس به گردن ما گذاشته اند اجازه نخواهیم داد خدشه‌ای به این انقلاب وارد شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه با کمک ادارات و به ویژه سپاه در طول سال یادواره‌های شهدا در سطح شهرستان در روستاها، شهرو دهستان و دو بخش مرکزی و پیرسلمان اسدآباد برگزار می‌شود، یادآور شد:در بزرگترین یادواره ۴۰۳ شهید شهرستان اسدآباد سال گذشته ۵۰۰۰ نفر از بسیجیان شرکت داشته و حضور حاج صادق آهنگران به این یادواره عطر و بویی متفاوت داد.
درویشی همچنین با بیان اینکه سپاه در ایام کرونایی نقش موثری در مبارزه با کرونا داشت، گفت:تهیه بسته‌های بهداشتی و غذایی و توزیع در مناطق محروم و حاشیه شهر، راه اندازی تولید کارگاه ماسک با تولید ۱۰۰ هزار ماسک، گندزدایی ۳۰ نقطه آلوده شهرستان در قالب رزمایش دفاع بیولوژیک، آماده باش ۶۰۰ نفر از بسیجیان شهرستان برای ضرورت نیاز به نیرو و سناریو‌های پیش بینی شده برای شهرستان با آموزش‌های ارائه شده دانشکده علوم پزشکی تنهابخش کوچکی از اقدامات ارزنده بسیج و سپاه شهرستان در ایام کرونایی شهرستان بوده است.

فرماندار اسدآباد در ادامه با بیان اینکه ۲۰۰۰ بسته حمایتی در مرحله اول طرح رزمایش مواسات مومنانه قبل از ماه رمضان بین افراد نیازمند توسط سپاه شهرستان توزیع شد، گفت:در ۱۵ رمضان مصادف با ولادت امام حسن مجتبی (ع) مرحله دوم و در عید فطر مرحله سوم رزمایش برگزار می‌شود.

فرماندار اسدآباد با بیان اینکه شرایط کرونایی به ۸۵۰۰ خانوار شهرستان آسیب وارد کرده و شرایط سختی دارند، گفت:در حال حاضر شهرستان دارای ۴۵۰۰ نفر تحت پوشش کمیته امداد،۳۰۰ خانوار دستفروش،۲۴۰۰ کارگر روزمزد و ۱۷۰۰ نفر تحت پوشش بهزیستی بوده که به این خانوار‌های نیازمند شناسایی شده در این رزمایش سه مرحله‌ای کمک خواهد شد.

درویشی از رتبه دوم دانشکده علوم پزشکی اسدآباد در بین ۶۴ دانشکده علوم پزشکی سطح کشور در بحث بیماریابی خبر داد و تصریح کرد:۹۹ درصد جمعیت شهرستان در مرحله اول توسط دانشکده علوم پزشکی غربالگری شده و با آغاز مرحله دوم غربال گری بیماران خاص و زمینه‌ای جامعه هدف شهرستان توسط دانشکده مد نظر قرار دارد.

شهید محمدرسول رضایی شهید شاخص سال ۹۹ قشر دانش آموزی کشور

فرمانده سپاه پاسداران ناحیه مقاومت اسدآباد هم اظهار کرد:شهید محمدرسول رضایی شهید ۱۳ ساله اسدآبادی به عنوان شهید شاخص قشر دانش آموزی کشور در سال جاری معرفی شده است

سرهنگ امید علی الیاسی با بیان اینکه شهید علیرضا الهیاری به عنوان شهید شاخص سال ۹۹ شهرستان معرفی شده است، گفت:کار‌های ماندگار دوران دفاع مقدس می‌تواند راهگشای بسیاری از مسائل و مشکلات بوده و بازخوانی آن برای نسل جوان ضرورت دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار