کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه با اشاره به افزایش تقاضای خرید زولبیا و بامیه، انواع آش و حلیم و خرما در ماه مبارک رمضان، از همه افراد خواست تا در شرایط شیوع کرونا هنگام خرید این اقلام دقت بیشتری داشته باشند.
کد خبر: ۸۴۳۴۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵ 29 April 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،بهمن خدادادیان ، با اشاره به تشدید نظارت‌های بهداشتی در ماه مبارک رمضان بر صنوف عرضه کننده اقلام خوراکی ویژه این ماه، گفت: در کنار بحث نظارت های بهداشتی در زمینه رعایت نکات مربوط به کرونا، کارشناسان بهداشت با شروع ماه مبارک رمضان نظارت های خود را بر صنوف مختلف عرضه کننده اقلام خوراکی ویژه این ماه از جمله قنادی ها و کبابی ها تشدید کرده‌اند.

وی افزود: هم اکنون 82 بازرس ویژه بازار رمضان را تحت نظارت دارند و با دقت رعایت نکات بهداشتی در صنوف مختلف را رصد می‌کنند.

خدادادیان رصد بهداشت فردی، مکان، ابزار کار و مواد اولیه، نمونه برداری های شیمیایی و میکروبی، سنجش روغن مورد استفاده در تهیه زولبیا و بامیه و سنجش آلودگی سطوح و دست عوامل تولید مواد خوراکی را از جمله اقدامات کارشناسان بهداشت در بازرسی های صورت گرفته از صنوف عرضه کننده اقلام خوراکی عنوان کرد.

وی افزود: در کنار این اقدامات مردم نیز باید هوشیار بوده و نکات بهداشتی را رصد کرده و در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی، خرید مواد خوراکی را از آن واحد صنفی انجام ندهند.

این کارشناس بهداشت تاکید کرد: مردم باید دقت داشته باشند که تنها از اماکن معتبر خریداری کنند و به هیچ عنوان اقلام خوراکی مانند زولبیا و بامیه، خرما و آش و حلیم را از دستفروشان و وانتی‌ها خریداری نکنند.

خدادادیان خاطرنشان کرد: صنوف عرضه کننده اقلام خوراکی موظفند خوراکی ها را در جایی دور از دسترس مشتری قرار دهند، به عبارتی باید خوراکی ها را یا پشت ویترین قرار داده و یا با روکش نایلونی روی آن را بپوشند و مردم هنگام خرید باید به این نکته توجه جدی داشته باشند و از خوراکی هایی که دم دست مشتری گذاشته شده خرید نکنند.

وی افزود: افراد باید از زولبیا و بامیه هایی خرید کنند که پشت ویترین بوده و قناد آنها را با دستکش داخل پاکت بگذارد، در غیراینصورت باید از خرید این خوراکی خودداری کنند.

خدادادیان خاطرنشان کرد: در بحث خرید زولبیا و بامیه هم افراد دقت داشته باشند که رنگ این خوراکی ها غیرعادی و کدر نباشد و قهوه ای و سوخته هم نباشند.

این کارشناس بهداشت تصریح کرد: در بحث خرید آش و حلیم نیز نباید از واحدهایی که دیگ محتوی این غذاها را جلوی درب مغازه گذاشته‌اند خرید کنند و این دیگ‌ها باید با فاصله مناسب از مشتری قرار داده شوند.

خدادادیان خاطرنشان کرد: این خوراکی‌ها تنها باید از صنف مربوطه خریداری شود و صنوف دیگری از جمله نانوایی و قصابی و... حق عرضه این خوراکی‌ها را نداشته و مردم باید از خرید از این صنوف خودداری کنند.

وی با تاکید بر خرید خرمای بسته بندی شده گفت: در شرایط شیوع کرونا تاکید بر خرید خرمای بسته ای است و خرید خرمای فله ای تنها در صورتی توصیه می‌شود که روی آن روکشی از نایلون قرار داده شده و دور از دسترس مشتری باشد.

این کارشناس بهداشت افزود: مردم باید هنگام خرید هر نوع خوراکی دقت داشته باشند که حتما فروشنده ماسک و دستکش داشته باشد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار