مدیر صنایع تبدیلی و مواد غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: سالانه در استان یک‌هزار و ۲۰۰ کیلوگرم زعفران تولید می‌شود که در برنامه سه ساله توسعه کشاورزی استان، پیش‌بینی شده این تولید به ۶ هزار کیلوگرم در سال برسد.
کد خبر: ۸۴۳۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰ 29 April 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،سعید کریمی با بیان اینکه 180 هکتار از زمین‌های کشاورزی استان زیر کشت طلای سرخ رفته است، اظهار داشت: هم‌اکنون تولید زعفران در استان یک‌هزار و 200 کیلوگرم در سال است.

وی ادامه داد: با توجه به تعریف برنامه سه ساله توسعه در بخش کشاورزی استان، ان‌شاءالله در پایان برنامه به حدود 6 هزار کیلوگرم در سال خواهیم رسید.

مدیر صنایع تبدیلی و مواد غذایی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: برای رسیدن به این هدف تدابیری اندیشیده شده است؛ از جمله اینکه 50 درصد پیاز زعفران به صورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد و تسهیلات هم به اندازه کافی در این راستا در نظر گرفته شده است.

وی در توضیح فعالیت واحدهای فراوری زعفران در استان، اضافه کرد: طی سنوات گذشته تنها یک واحد فراوری در این زمینه فعالیت داشت که سال گذشته 2 واحد دیگر نیز به آن اضافه شده و برای اضافه شدن سه واحد دیگر طی امسال برنامه‌ریزی‌های شده تا در پایان سال به فراوری و بسته‌بندی 2 هزار کیلوگرمی برسیم.

کریمی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود در پایان برنامه توسعه کشاورزی میزان تولید زعفران با فراوری و صنایع بسته‌بندی استان همپوشانی داشته باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار