رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان کرمانشاه گفت: باتوجه به تعطیلات متعدد و منع برگزاری مسابقات در ۹۷ به دلایل مختلفی همچون انتخابات و کرونا کاهش آمار ورزشکاران سازمان یافته استان منطقی است.
کد خبر: ۸۴۳۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵ 29 April 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،امید قادری با اشاره به کاهش آمار ورزشکاران سازمان‌یافته استان، اظهار داشت: در سال 97 نسبت به 96 شاهد یک رشد چشمگیر در تعداد ورزشکاران سازمان یافته در استان کرمانشاه بودیم، اما در سال 98 با توجه به وقایع مختلف در طول سال که فعالیت ورزشی را به شدت تحت پوشش قرار داد تعداد ورزشکاران سازمان یافته 5 هزار نفر کاهش داشت که این کاهش طبیعی و منطقی است.

وی خاطرنشان کرد: در سال 98 رشته ورزشی فوتبال با دارا بودن 13 هزار و 388 ورزشکار در صدر، ژیمناستیک با دارا بودن 9 هزار و 431 در جایگاه دوم و تکواندو با دارا بودن 6 هزار و 298 در جایگاه سوم مجموع ورزشکاران استان قرار دارد.

رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان کرمانشاه ادامه داد: در بین بانوان ژیمناستیک با دارا بودن 4 هزار و 856 نفر در رتبه اول، همگانی با دارا بودن 3 هزار و 831نفر در جایگاه دوم و کاراته با دارا بودن 2 هزار و 958 ورزشکار در جایگاه اول تا سوم قرار دارند همچنین در بخش آقایان فوتبال با دارا بودن 12 هزار و 508 ورزشکار در جایگاه نخست، کشتی با دارابودن 5 هزار و 937 ورزشکار در جایگاه دوم و ژیمناستیک با دارا بودن 4 هزار و 575 ورزشکار در جایگاه سوم قرار دارد.

قادری در خصوص اعتبار آمار ورزشکاران سازمان یافته که توسط فدراسیون پزشکی ورزشی تهیه می‌شود،گفت: این آمار یکی از مراجع تصمیم‌گیری‌های اصلی ورزش در سطح فدراسیون‌ها، وزارتخانه و استان است و مسؤولان امر بنا به این گزارش در خصوص تخصیص اعتبارات و برنامه‌ریزی‌ها تصمیم‌گیری می‌کنند.

وی اضافه کرد: در داخل استان نیز این آمار مرجع تصمیم‌گیری در حوزه ورزش استان است و چون به تفکیک رشته، شهرستان، جنسیت و... قابل تقسیم است در بسیاری از جلسات مورد استناد قرار می‌گیرد.

قادری در پاسخ به این سئوال که این آمار به چه اندازه دقیق است؟، گفت: چون ثبت ورزشکاران براساس کد ملی آن‌ها و به صورت متمرکز و آنلاین و یکپارچه ثبت می‌شود، این آمار نزدیک به 100درصد دقیق است و هیچ شکی در آن نیست.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار