سخنگوی ستاد مدیریت و مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با ابراز نگرانی از افزایش ترددهای غیرضروری در سطح جامعه گفت: ادامه این روند می تواند اوج گرفتن کرونا را در آینده به دنبال داشته باشد که واقعا جای نگرانی دارد.
کد خبر: ۸۴۳۶۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰ 29 April 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،دکتر ابراهیم شکیبا ، با انتقاد از افزایش ترددهای غیرضروری در سطح جامعه، گفت: متاسفانه برخی افراد در سطح جامعه هستند که هنوز به خطرات کرونا واقف نبوده و به راحتی و بدون محافظت در سطح جامعه تردد می کنند.

وی این ترددهای غیرضروری و محافظت نشده را خطرناک دانست و افزود: کرونا جایی نرفته و هنوز همین جاست و همین ترددهای غیرضروری می تواند به گسترش این ویروس کمک کند.

شکیبا با اشاره به اجرای طرح‌های مختلف از جمله طرح فاصله گذاری هوشمند، گفت: در این طرح تمامی پروتکل‌های بهداشتی بصورت هوشمندانه اجرا می‌شود، اما موفقیت هر طرح منوط به همکاری مردم در اجرای آن است.

وی افزود: مردم باید خود هوشیار بوده و متوجه خطرات بیماری باشند و ضمن ادامه فعالیت ضروری در سطح جامعه تمام نکات بهداشتی و محافظتی را رعایت کنند.

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه، گفت: اگر مردم همکاری نکرده و نکات بهداشتی ضروری را رعایت نکنند، شاهد اوج گیری بیماری در سطح جامعه خواهیم بود.

شکیبا تصریح کرد: تا زمانی که موارد ابتلا به بیماری ادامه دارد، رعایت نکات بهداشتی ضروری است و افراد نباید نسبت به انجام این موارد بی توجه شوند.

وی افزود: کادر بهداشت و درمان بیش از دو ماه است با این بیماری شبانه‌روز در نبرد هستند و ادامه بیماری خستگی بیش از حد آنها را به دنبال خواهد داشت و می‌طلبد که مردم بیشتر مراعات کرده تا هرچه زودتر شاهد پایان گرفتن کرونا باشیم.

نگرانی از شلوغی مراکز خرید

حسین بیات عضو هیات رئیسه اتاق اصناف کرمانشاه هم از شلوغی پاساژها و بازارهای مسقف کرمانشاه ابراز نگرانی کرد.

بیات در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه بعد از بازگشایی بازار شاهد حضور قابل توجه مردم در سطح بازار و مغازه‌ها هستیم، گفت: اکثر مردم هیچ خرید خاصی ندارند و در شرایطی که مغازه‌ها فروش چندانی ندارند، اما بازار شلوغ است.

وی خاطرنشان کرد: واریز وام یک میلیون تومانی هم به شلوغی بیش از پیش بازار دامن زده و مردم ساعت‌ها در مغازه‌های مختلف می‌چرخند تا چیزی با این مبلغ خریداری کنند.

وی با اشاره به وجود بیش از 80 پاساژ و بازار مسقف در کرمانشاه، خاطرنشان کرد: وضعیت شلوغی این مراکز بیشتر از خیابان‌های بازار نگران کننده است و خطر جان مردم و مغازه‌داران را تهدید می‌کند.

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف کرمانشاه تنها راهکار مقابله با این شرایط را همکاری خود مردم دانست و عنوان کرد: از مردم تقاضا داریم بخاطر حفظ جان خود و دیگران اگر خرید ضروری ندارند، وارد بازار نشوند.

بیات کاهش ساعت کاری پاساژها و مراکز خرید را غیرقابل اجرا اعلام کرد و یادآور شد: برخی از واحدها درست در همین ساعت‌هایی که اعلام شده مشتری دارند و مغازه‌داران بعد از این همه ضرر نمی‌توانند واحدهای خود را در ساعات اوج بازار تعطیل کنند.

وی با بیان اینکه با شیوع بیماری کرونا برخی از مغازه‌های کرمانشاه فروش‌های آنلاین را برقرار کرده و کالا را برای مشتری ارسال می‌کنند، از مردم خواست از این شیوه خرید که نیازی به مراجعه حضوری ندارد، استفاده کنند

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار