از ابتدای لیگ برتر، ۳۳ دروازه‌بان مختلف در ۱۶ تیم حاضر در رقابت‌ها درون دروازه تیم‌شان قرار گرفتند.
کد خبر: ۸۴۳۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶ 29 April 2020

به گزارش تابناک سمنان: تیم‌های حاضر در رقابت‌های لیگ برتر فوتبال منتظر اعلام سازمان لیگ فدراسیون برای ازسرگیری لیگ نوزدهم هستند و بازیکنان هم به صورت انفرادی و در برخی موارد هم به شکل چند نفره، بدن‌های خود را برای آغاز تمرینات آماده نگه داشته‌اند.

در ۱۶ تیم حاضر در لیگ نوزدهم، تا به حال ۳۳ سنگربان مختلف روی خط دروازه ایستاده و از دروازه تیم‌شان محافظت کرده‌اند.

در این گزارش به بررسی عملکرد این نفرات پرداختیم:

در تیم صدرنشین پرسپولیس، طی ۲۰ بازی اخیر، علیرضا بیرانوند ۱۳ و بوژیدار رادوشوویچ ۷ بار درون دروازه ایستاده‌اند که تعداد کلین‌شیت‌های این ۲ دروازه‌بان به صورت برابر ۶ بار بوده است.

عملکرد تمامی دروازه‌بان حاضر در لیگ نوزدهم

 

پیام نیازمند، که یکی از ۴ دوزاه‌بان‌های ثابت لیگ نوزدهم، در تیم رده دومی سپاهان اصفهان بوده، موفق به ثبت ۱۳ کلین‌شیت شده و دیگر دوزاه‌بان‌های ثابت امسال یعنی، مهدی رحمتی (شهرخودرو خراسان)، رشید مظاهری (تراکتور تبریز) و حسین حسینی (استقلال) به ترتیب ۱۰، ۹ و ۴ بار دورازه تیمشان را بسته نگه داشته‌اند.

دیگر دروازه‌بانی که بیشترین تعداد بازی در لیگ نوزدهم را داشته است، شهاب گردان سنگربان فولاد اهواز با انجام ۲۰ بازی و ۹ کلین شیت از بهترین‌های لیگ بوده و احسان مرادیان هم در تنها شانس خود برای قرار گرفتن در ترکیب یازده نفره فولاد، موفق به بسته نگه داشتن دروازه تیمش شد.

در گل‌گهر سیرجان میلاد فراهانی با انجام ۱۹ بازی و ۴ کلین شیت انتخاب اول کادر فنی تیمش بود و مهرداد بشاگردی هم در ۲ دیداری که در ترکیب اصلی قرار گرفت یک بار دروازه گل‌گهر را بسته نگه داشت.

ماکسیم کویلیتایا در شاهین شهرداری بوشهر به‌ عنوان دروازه‌بان اصلی ۱۸ و  ابوالفضل درویش‌وند ۳ بار در چارچوب دروزاه قرار گرفتند که دروزاه‌بان گرجستانی ۳ بار موفق به ثبت کلین‌شیت شد.

عملکرد تمامی دروازه‌بان حاضر در لیگ نوزدهم

 

در تبریز و در تیم ماشین‌سازی حامد لک ۱۷ و علیرضا حیدری ۴ بار به‌ عنوان دروازه‌بان اصلی در ترکیب قرار گرفتند و دروازه‌بان پرحاشیه تبریزی‌ها موفق به ثبت ۷ کلین‌شیت شد.

وحید شیخ‌ویسی، مهدی امینی و آرام هاپراتیان، ۳ دروزاه‌بان خودروسازان تهرانی، به ترتیب ۱۲، ۷ و ۲ بازی برای پیکان تهران انجام داده‌اند و شیخ‌ویسی ۲ و امینی یک بار دروازه تیم‌شان ر ابسته نگه داشته‌اند.

در تیم صنعت‌نفت آبادان ناصر سالاری پس از انجام ۱۵ بازی، آمار ۵ کلین‌شیت را در کارنامه خود به ثبت رسانده و محمد دریس نیز با ۶ بازی و ۲ کلین‌شیت به عنوان دروزاه‌بان ذخیره آبادانی‌ها معرفی می‌شود.  

اما لقب بی‌ثبات‌ترین دروازه‌بان‌ها در بین تیم‌های لیگ برتری را باید به دروازه‌بان‌ها ذوب‌آهن اصفهان اختصاص داد. جایی که از ابتدای لیگ نوزدهم ۴ دروازه‌بان مختلف برای این تیم به میدان رفته‌اند. معراج اسماعیلی، یوسف بهزادی، مهدی خلیل لبنانی و محمد باقر صادقی هر کدام ۸، ۷، ۵ و یک بازی کردند و در این بین اسماعیلی ۵ و  بهزادی و خلیل هر کدام ۲ بار موفق به بسته نگه داشتن دروازه ذوبی‌ها شدند.

عملکرد تمامی دروازه‌بان حاضر در لیگ نوزدهم

در پارس‌جنوبی هم فرناندو دخسوس برزیلی و مسعود پورمحمد ۲ دروازه بان این تیم بودند  که دخسوس آمار ۱۴ بازی و ۲ کلین‌شیت و پورمحمد ۷ بازی و ۲ کلین‌شیت را در کارنامه خود به جای گذاشتند.

نساجی مازنداران هم تغییرات زیادی در خط دروازه داشت و محمد رضایی پس از ۵ بازی و یک کلین‌شیت جای خود را به علیرضا حقیقی داد. دروازه‌بان اصلی تیم ملی ایران در جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل،   پس از ۱۲ بازی، ۶ بار دروازه مازندرانی‌ها را بسته نگه داشت و در این بین، نیما میرزاد هم که ۴ بار در ترکیب اصلی نساجی قرار داشت، ۲ بار موفق به ثبت کلین‌شیت شد.

 

حامد فلاح‌زاده یکی از با ثبات‌ترین گلر‌های لیگ نوزدهم ۱۶ بار برای سایپا به میدان رفت و ۴ بار هم دروازه نارنجی‌پوشان را بسته نگه داشت. احمد گوهری و محمدحسین اکبرمنادی هم به ترتیب ۳ و ۲ بار به عنوان نفر اول در دروازه قرار گرفتند که البته موفق به ثبت کلین‌شیت نشدند.

عملکرد تمامی دروازه‌بان حاضر در لیگ نوزدهم

سوشا مکانی، حبیب فر‌عباسی و احمد گوهری هم ۳ دروزاه‌بان اصلی نفت‌مسجدسلیمان بودند. مکانی  آمار ۱۲ بازی و ۷ کلین‌شیت، فرعباسی ۷ بازی و ۳ کلین شیت و گوهری ۲ بازی و یک کلین‌شیت را در کارنامه خود قرار داده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار