اینکه هیپنوتیزم چیست؟ سوالی است که بسیاری کاربران مطرح می کنند. هیپنوتیزم یکی از بهترین روشها برای کاهش اضطراب و استرس و همچنین روشی برای کنترل خشم است. در این مطلب شما را با این موضوع بیشتر آَشنا می کنیم.
کد خبر: ۸۴۳۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۸ 29 April 2020

اینکه هیپنوتیزم چیست؟ سوالی است که بسیاری کاربران مطرح می کنند. هیپنوتیزم یکی از بهترین روشها برای کاهش اضطراب و استرس و همچنین روشی برای کنترل خشم است. در این مطلب شما را با این موضوع بیشتر آَشنا می کنیم.

آیا هیپنوتیزم واقعی است؟

هیپنوتیزم یک فرآیند درمانی روان‌شناختی واقعی است؛ که اغلب مورد سوءتفاهم قرار گرفته و به طور گسترده مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. با این حال، تحقیقات پزشکی نشان می دهد که چگونه و چه زمانی هیپنوتیزم می‌تواند به عنوان یک ابزار درمانی مورد استفاده قرار گیرد. در جدیدترین تحقیقات دنیا هیپنوتیزم به عنوان یک موضوع کاملا واقعی شناخته شده است.

هیپنوتیزم دقیقا چیست؟

هیپنوتیزم یک گزینه درمانی است که کمک می کند تا با شرایط بد روحی مقابله کنید و ذهن و جسم آرامتری داشته باشید. برای انجام این کار، یک هیپنوتیزم کننده مجاز و یا هیپنوتراپیسم، شما را به حالت آرامش عمیق هدایت می کند. (گاهی اوقات این روش به عنوان یک حالت ترنس مانند توصیف می‌شود). در حالی که در این حالت هستید، آن‌ها می‌توانند پیشنهادهایی که برای کمک و یا تغییر و بهبود درمان طراحی شده‌اند، ارائه دهند. هیپنوتیزم واقعی به عنوان بخشی از فعالیت و سرگرمی به حساب نمی آید بلکه حالت درمانی دارد.

از آنجا که در یک حالت تمرکز بسیار بالا هستید، ممکن است پیشنهادها یا توصیه‌هایی که در حالت ذهنی عادی به آن ها بی‌توجهی کرده و یا آن ها را نادیده گرفته اید، بپذیرید.

زمانی که جلسه کامل شد، درمانگر شما را از حالت خلسه مانند بیدار می‌کند، یا شما خودتان از آن حالت خارج خواهید شد.

2

هیپنوتراپی ممکن است بذر افکار مختلف را در ذهن در طول حالت ترنس مانند بگذارد و به زودی، این تغییرات ریشه دوانده و شکوفا می شوند.

همچنین هیپنوتراپی ممکن است راه را برای پردازش و پذیرش عمیق‌تر هموار کند. اگر حالت ذهنی منظم، به هم ریخته شود، ذهن ممکن است قادر به پذیرش پیشنهادات و راهنمایی ها نباشد.

در هیپنوتیزم چه اتفاقی برای مغز می افتد؟

محققان دانشگاه هاروارد مغز ۵۷ نفر را در طی یک فرآیند هیپنوتیزمی هدایت کردند. آن ها دریافتند که:

دو قسمت از مغز که مسئول پردازش و کنترل چیزی است که در بدن اتفاق می افتد، فعالیت بیشتری را در طول هیپنوتیزم نشان می‌دهد.

به همین ترتیب، آن ناحیه مغز که مسئول اعمال است و از آن اقدامات آگاه است به نظر می‌رسد که در طول هیپنوتیزم از هم جدا شده‌اند.

یادآوری: بخش‌های متمایز مغز به طور مشهود در طول هیپنوتیزم تغییر می‌کنند. در واقع بخش هایی از مغز بیشتر از همه تحت تاثیر قرار می گیرند که در کنترل عمل و آگاهی نقش دارند.

در طول یک جلسه چه اتفاقی می افتد؟

در طی اولین دیدار با هیپنوتیزم کننده ممکن است هیپنوتیزم نشوید. تجربه ثابت کرده است که حدود ۴۰ درصد مردم اصلا تحت تاثیر هیپنوتیزم قرار نمی گیرند! در عوض ممکن است درباره اهدافی که دارید و فرآیندهایی که می‌تواند برای کمک استفاده شود، صحبت کنید.

حتی ممکن است در یک جلسه هیپنوتیزم، درمانگر کمک ‌کند در یک محیط آرام بمانید. او روند را توضیح خواهد داد و اهداف خود را برای جلسه بررسی خواهد کرد. سپس از نشانه‌های شفاهی تکراری برای راهنمایی شما به حالت خلسه یا ترنس مانند استفاده می‌کند.

زمانی که در یک حالت خلسه و پذیرا هستید، درمانگر پیشنهاد می‌کند که برای رسیدن به اهداف خاص تلاش کنید، کمک می کند آینده خود را تجسم کنید و شما را به سمت تصمیم‌گیری‌های سالم‌تر راهنمایی می کند.

پس از آن به حالت خلسه پایان داده و شما را به آگاهی کامل برمی گرداند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار