به بیمارانی که مبتلا به ویروس کرونا شده و بهبود یافته اند توصیه می‌شود دست کم تا ۶ هفته پس از بیماری اقدام به روزه داری نکنند.
کد خبر: ۸۴۳۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰ 30 April 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:مدیر گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: پزشکان معتقدند که نخوردن غذا به طور متناوب در روزه داری اسلامی، نه تنها عارضه‌ای در افراد سالم ایجاد نمی‌کند، بلکه سبب تقویت ایمنی بدن، کاهش پاسخ‌های التهابی زیانبار و بهبود واکنش بدن در موارد استرس می‌شود؛ بنابراین تمامی افراد سالم کمتر از ۶۵ سال با رعایت موارد بهداشتی تغذیه‌ای می‌توانند روزه بگیرند.

رضیه شناور افزود: البته بیمارانی که پیوند اعضاء شده اند نباید روزه بگیرند، اما روزه گرفتن برای بیماران پیوند قرنیه مانعی ندارد.

او اظهارداشت: در بیمارانی که مبتلا به سایر بیماری‌ها هستند و در گذشته روزه داری برای آن‌ها منعی نداشته است، روزه داری در شرایط بحران ویروس کرونا متفاوت از سال‌های دیگر نیست و افراد دارای موارد خاص با نظر پزشک متخصص می‌توانند اقدام به روزه داری کنند.

مدیرگروه بهبود تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: افراد مبتلا به بیماری زمینه‌ای نظیر فشارخون بالا، بیماری قلبی عروقی، سرطان و دیابت بیش از دیگران در معرض ابتلا به وضعیت شدید بیماری کووید ۱۹ هستند، بنابراین برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری افرادی که مطمئن نیستند روزه برای آن‌ها ضرر دارد یا خیر، بهتر است احتیاط کرده و از انجام این فرضیه الهی پرهیز کنند و پس از اطمینان از اتمام همه گیری بیماری کووید ۱۹ قضای آن را به جا آورند، مگر اینکه با نظر پزشک متخصص اطمینان از بی ضرر بودن روزه برای آن‌ها حاصل شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار