امید علی مراتی در گفتگو با تابناک:
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه احتمالا در تابستان شاهد قطع برق باشد.
کد خبر: ۸۴۳۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰ 30 April 2020

امید علی مزاتی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: از ابتدای فروردین ماه تاکنون نسبت به اسفند ماه سال گذشته سرقت سیم برق در کرمانشاه ۵۰ درصد افزایش یافته است که آزاد سازی زندانیان یکی از علت های این افزایش سرقت ها است. مبلغ خسارات وارد شده در فروردین ماه بیش از ۱۴۰ میلیون تومان بود و به همین جهت مردم برای گزارش تخلفات می توانند با سامانه ۱۲۱ تماس بگیرند تا ماموران شرکت توزیع نیروی برق رسیدگی های لازم را انجام دهند.

وی در ادامه بیان داشت: رشد مصرف برق در تابستان امسال نسبت به سال گذشته از وضعیت سبز عبور خواهد کرد و احتمال اینکه در تابستان امسال خاموشی داشته باشیم بسیار زیاد است. هر یک درجه افزایش دمای هوا چنانچه سراسری باشد حدود ۲۰۰۰ مگاوات به اوج. بار انرژی برق اضافه می کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه در خصوص گذر از پیک مصرف برق در سال جاری تصریح داشت: بی برقی سلامت و زندگی مردم را با چالش جدی مواجه خواهد کرد چرا که اگر برق نباشد دستگاه های تنفسی در بیمارستان ها از کار می افتند و جان بیماران به خطر می افتد.

وی با بیان اینکه در صورت نبود برق با مشکلات و چالش های دیگری در زمینه تولید و اشتغال مواجه خواهیم شد گفت: تحریم های ظالمانه صنعت برق کشور را هم هدف قرار داده است اما صنعت برق نیز از نخبگان کشور بهره می گیرید و امسال محورهایی برای عبور از پیک مصرف در تابستان طراحی شده است و امیدواریم با اجرای این برنامه ها مردم شاهد خاموشی در تابستان نباشند. طبق دستور العمل های شرکت توانیر چنانچه مشترکینی با شرکت توزیع برق همکاری داشته باشند تشویقاتی برای آنها در نظر گرفته می شود به عنوان در بخش کشاورزی اگر در ۴ ساعت پیک مصرف با شرکت برق همکاری داشته باشند و مصرف برق نداشته باشند ۲۰ ساعت بعد از ساعات پیک مصرف، برق برای آنها رایگان محاسبه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه افزود: ادارت و کارخانه هایی که از دیزل ژنراتور استفاده می کنند اگر در ۴ ساعت پیک مصرف دیزل ژنراتورها را روشن نکند گازوئیل به نرخ دولتی به آن ها اختصاص می یابد و انرژی مصرفی از آن ها با قیمت بالا خریداری می شود. مشترکین صنعتی نیز چنانچه طرح ذخیره سازی عملیاتی، طرح جابه‌جایی تعطیلات از روزهای پنج شنبه و جمعه به شنبه و یکشنبه را اجرایی کنند از تشویقات لازم بهره مند خواهند شد.

مرآتی از افزایش ۵ درصدی مصرف برق از ابتدای سال خبر داد و بیان داشت: در ابتدای سال جاری به علت شیوع ویروس کرونا استفاده از برق در استان افزایش یافته است و چنانچه با همین میزان مصرف پیش برویم و مشترکین همکاری لازم را با شرکت برق نداشته باشند به احتمال زیاد در تابستان با قطعی برق مواجه خواهیم بود.

وی در ادامه گفت : شهروندان می بایست به مانند سال گذشته همکاری های لازم را با شرکت برق داشته باشند. در سال گذشته همه مشترکین همکاری خاصی با این شرکت داشتند و استان کرمانشاه جزء استانی های سبز بود که خاموشی نداشت.

مرآتی خاطر نشان کرد: از مهر ماه سال گذشته قبوض کاغذی حذف شده و به صورت پیامکی ارسال می شود و در حال حاضر به علت شیوع ویروس کرونا در مناطقی که مشکل خاصی وجود ندارد با رعایت موارد بهداشتی مامور قرائت به درب منزل مراجعه و مصارف کنتور برق خوانده می شود. سامانه پیامکی ۳۸۵۱۲۱ راه اندازی شده است تا مردم شماره کارکرد کنتور و شناسه ۱۳ رقمی قبض برق را به این سامانه پیامک کنند اما متاسفانه این طرح با استقبال مردم روبرو نشد و توصیه می شود که شهروندان همکاری لازم را داشته باشند تا هزینه قبوض آن ها در طی مدتی طولانی تجمع پیدا نکند و هزینه ی زیادی را یک جا پرداخت نکنند.

وی در پایان گفت: مصرف برق در سال ۹۸ نسبت به سال گذشته افزایش رشد بار حدود ۱ درصدی را داشته است و مصرف انرژی ۱۶ درصد افزایش پیدا کرده است و احتمالا در سال جاری این رقم ها افزایش چشمگیری داشته باشند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار