رعایت اصول صحیح تغذیه تاثیر مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن برای مقابله با عفونت ها به ویژه بیماری کووید ۱۹ دارد.
کد خبر: ۸۴۴۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 02 May 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: رضیه شناور مدیرگروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با رعایت تعادل و تنوع در برنامه غذایی روزانه و با استفاده از گروه های غذایی و جایگزین های آنها، انرژی، پروتئین و ریزمغذی های موردنیاز بدن برای بهبود عملکرد سیستم دفاعی بدن تامین می شود.

او افزود: در ساعات روزه داری که در سال جاری مدت آن حدود ۱۶ ساعت است، در صورت رعایت نکردن اصول تغذیه صحیح در وعده سحری و افطار و یا حذف یکی از وعده ها به ویژه وعده سحری، گرسنگی می تواند موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن شده و احتمال ابتلا به بیماری کووید ۱۹ را افزایش دهد.

شناور ادامه داد: مطالعات متعددی نقش موثر روزه داری در سلامتی به ویژه بررسی سطح گلوکز خون، چربی های خون، فشارخون، کنترل وزن و بهبود بیماری های مختلف را نشان داده اند. در اغلب بیماری ها، که عادت غذایی غلط، چاقی و افزایش وزن در بروز آنها دخالت دارند روزه داری مفید است.

او اظهار کرد: روزه داری می تواند موجب کاهش پاسخ های التهابی و تنظیم سیستم ایمنی بدن شود. همچنین فعالیت سلول های دفاعی بدن و ترشح ایمونوگلوبولین های مخاطی که از عوامل ایمنی بدن هستند در طی روزه داری بیشتر شده و در مجموع، روزه داری صحیح و رعایت رژیم غذایی مناسب در وعده های سحری و افطار در تقویت سیستم ایمنی بدن موثر است.

مدیرگروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: با رعایت تغذیه صحیح و مصرف منابع غذایی حاوی ویتامین های A,D,E,C و همچنین منابع غذایی حاوی آهن، روی و سلنیم که برای عملکرد طبیعی سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ لازمند، نگرانی از نظر تضعیف سیستم ایمنی بدن در ایام روزه داری و خطر ابتلا به این بیماری کاهش می یابد.

برچسب ها: ماه رمضان ، کرونا ، تغذیه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار