کد خبر: ۸۴۴۵۷۲
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶ 02 May 2020

تابناک/عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با جدیت پیگیر مطالبات گروه‌های مختلف معلمان در مجلس شورای اسلامی خواهند بود، گفت: برای پرداخت بیمه معلمان نیروی آزاد شاغل در مدارس غیردولتی، قانون وجود دارد اما دولت برای آن منابع ندیده است.

نماینده مردم رشت: سهمیه استخدام، حقوق قانون‌کار و بیمه معلمان غیردولتی پیگیری می‌شود

جبار کوچکی نژاد امروز در حاشیه دیدار با نمایندگان معلمین غیردولتی استان گیلان در  گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با گرامیداشت سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم اظهار کرد: معلمان فرهیختگانی هستند که برای  انسان‌سازی و کمال بخشیدن به فرزندان این مرزوبوم و تربیت آینده کشور از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.

وی با اشاره به مطالبات معلمان و فرهنگیان ازجمله درخواست رتبه‌بندی آنان گفت: بیش از ۹۰ درصد فرهنگیان از مغفول ماندن طرح رتبه‌بندی خود گله‌مند هستند، معتقدیم تا زمانی که رتبه‌بندی فرهنگیان قانونی نشود، اسیر دولت‌ها خواهد بود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با جدیت پیگیر مطالبات گروه‌های مختلف معلمان در مجلس شورای اسلامی خواهند بود، تصریح کرد: طبق آمار اداره کل آموزش‌وپرورش استان گیلان، معلمان مدارس غیردولتی در آموزش مجازی پیشتازند، پس باید به پرداخت حقوق، بیمه و شرایط کاری این معلمین توجه بیشتری کرده و صندوق مشارکت‌ها نیز می‌تواند در این مسیر کمک شایان توجهی داشته باشد.

کوچکی نژاد با تأکید بر اینکه صدای  معلمان غیردولتی را به گوش مسؤولان رسانیده و برای تحقق مطالبات تلاش ویژه‌ای خواهد کرد، گفت: برای حل مشکلات معلمان غیردولتی راه‌های مختلفی وجود دارد که یکی از این راه‌ها ایجاد سهمیه استخدام، برای این قشر فرهیخته و معلمین در حال تدریس است.

وی از تزریق ۲۵۰ میلیارد تومان به صندوق مشارکت‌ها برای رفع مشکل بیمه معلمان خبر داد و افزود: با تزریق اعتبار به صندوق حمایت از توسعه مدارس غیردولتی و راه افتادن آن، بیمه معلمان نیروی آزاد مانند کارمندان دولت پرداخت می‌شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه برای پرداخت بیمه معلمان نیروی آزاد شاغل در مدارس غیردولتی، قانون وجود دارد اما دولت برای آن منابع ندیده است، تصریح کرد: شخصاً نامه‌ای برای رئیس اداره مشارکت‌های وزارت آموزش‌وپرورش یعنی آقای زینی وند نوشته تا اولین اداره مدارس غیردولتی کشور در استان گیلان افتتاح و هویت معلمان این مدارس در استان به‌خوبی هویدا شود.

کوچکی نژاد ساماندهی از طریق دانشگاه سما را نیز یکی دیگر از راه‌های ثبات شغلی معلمان غیردولتی دانست و بیان کرد: یکی از معلمین غیردولتی از بی‌مهری‌های صورت گرفته در آموزش‌وپرورش به‌خصوص در فرصت برابر برای انتخاب معلم نمونه و تقدیر برابر هم سو و همگام با معلمان رسمی بودند لذا به‌طور رسمی و جدی این موضوع را پیگیری کرده تا به سرانجام برسد.

 وی به  آموزش مجازی دانش آموزان در سامانه شاد نیز اشاره کرد و افزود: پیام‌رسان شاد به‌عنوان یکی از راهکارهای وزارت آموزش‌وپرورش برای آموزش مجازی دانش آموزان نتوانست همه دانش آموزان تحت پوشش خود را در بربگیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار