فرماندار قوچان گفت: براثر بارش شدید باران و تگرگ طی روز گذشته در روستای دیزادیز قوچان هفت خودروی اهالی این روستا که با وقوع سیلاب شدید جابه‌جا شده بود خسارت جدی دید.
کد خبر: ۸۴۴۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵ 02 May 2020

به گزارش خبرنگار تابناک رضوی از قوچان هادی رجایی نیا شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از روز گذشته بارش‌های متناوبی را در قالب تگرگ و باران در مناطق مختلف شهرستان داشتیم که خسارت‌های مختلفی در بخش‌های مختلف وارد کرد و عمده خسارت‌ها در بخش مسکونی، محورهای شهری، روستایی، باغات، مزارع، معابر و تأسیسات بوده است.

 

وی تصریح کرد: طی روز جمعه و به خصوص عصر بارش‌ها در این روستا شدت گرفت که موجب بالا رفتن حجم سیلاب در این روستا و واردکردن خسارت‌هایی شد و بارش تگرگ به حدی شدید بود که بعد از چندین ساعت تل‌هایی از انباشت تگرگ به ارتفاع بیش از یک متر را شاهد هستیم.

 

فرماندار قوچان با بیان این که تعدادی از منازل مسکونی در این روستا تخریب ۱۰۰ درصد و تعدادی نیز آسیب جدی دیده است گفت: کمک‌های اولیه توسط دستگاه‌های امدادی به‌ویژه هلال‌احمر صورت گرفت و تمامی منازلی که آب‌گرفتگی داشت تخلیه آب شد و منازلی که احتمال تخریب داشت هشدارهای لازم برای تخلیه آنها داده‌شده است.

 

رجایی نیا با اشاره به این که متأسفانه بارش‌ها به تأسیسات آبی روستا خسارت‌هایی وارد کرده است گفت: برخی از واحدهای دامی و انبار علوفه نیز براثر آب‌گرفتگی از بین رفته و تلفات دامی نیز داشته‌ایم.

 

وی اضافه کرد : صبح شنبه اکیپ‌های مدیریت بحران به این روستا اعزام می‌شوند تا برآورد دقیقی از خسارات انجام دهند.

محمد نصرالهی/ تابناک رضوی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار