رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه گفت: در سرانه تولید مقالات علمی توسط اساتید و اعضای هیات علمی همطراز دانشگاه شریف و علم و صنعت هستیم.
کد خبر: ۸۴۴۶۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵ 02 May 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،علی اکبر اختری در نشست مجازی استاندار کرمانشاه با روسا و اساتید دانشگاه های استان که به مناسبت روز معلم برگزارشد، با اشاره به تولید 88 هزار محصول صنعتی در کشور، عنوان کرد: از این تعداد تنها 10 درصد استانداردهای لازم را دارند، لذا اگر می‌خواهیم در این بخش جهش تولید داشته باشیم و روی صادرات این کالاها فکر کنیم، باید برای تدوین استانداردهای تولیدات صنعتی گام برداریم که این امر با کمک دانشگاه‌های صنعتی امکانپذیر است.

وی به توانایی‌های دانشگاه صنعتی استان اشاره کرد و افزود: در استان کرمانشاه هم دانشگاه صنعتی امکان بومی سازی دانش فنی صنعتی را دارد و اگر کارخانه داران و صنایع استان از ما بخواهند، می‌توانیم برای رفع مشکلات خط تولید صنایع آنها اعضای هیات علمی را پای کار بیاوریم.

رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه امکان راه اندازی آزمایشگاه ممیزی انرژی برای کمک به صرفه جویی انرژی در ادارات و دستگاه های دولتی و راه اندازی آزمایشگاه سلول‌های خورشیدی و بومی سازی این دانش را از دیگر ظرفیت‌های این دانشگاه برشمرد.

رئیس دانشگاه صنعتی استان در ادامه بااشاره به وجود دو پروژه عمرانی نیمه تمام در بخش ورزشی و شش کارگاه آزمایشگاهی در این دانشگاه گفت: اگر حمایت‌های استانی باشد این پروژه ها را تا پایان دولت تدبیر و امید به پایان می رسانیم.

وی در ادامه به تشریح برخی دستاوردهای این دانشگاه طی سال گذشته پرداخت و اظهار کرد: یکی از اساتید این دانشگاه جزو یک درصد دانشمند برتر دنیا قرار گرفت که برای دانشگاهی مانند ما که تنها یک دهه از تشکیل آن گذشته موفقیت بزرگی بود.

اختری در ادامه گفت: همچنین طی سال گذشته 2.6 مقاله به ازای هر استاد تولید علم داشتیم و این رقم دانشگاه صنعتی کرمانشاه را در بحث سرانه تولید مقالات علمی اساتید در طراز دانشگاه های شریف و علم و صنعت تهران قرار می دهد.

رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه در ادامه چاپ کتاب بین المللی یکی از اساتید این دانشگاه، انعقاد تفاهم نامه همکاری با 12 دانشگاه بین المللی، ثبت 20 اختراع، انتخاب شدن طرح این دانشگاه به عنوان یکی از طرح های برتر رونق تولید در وزارت علوم، ارائه 20طرح اندرویدی این دانشگاه در حوزه مارکتینگ و سلامت به مردم و... را از دیگر دستاوردهای دانشگاه صنعتی کرمانشاه در سال گذشته خواند.

پروژه مرکز پیام نور ثلاث باباجانی نیمه کاره مانده است

در ادامه این نشست بهمن سعیدی پور رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه نیز بااشاره به شیوع بیماری کرونا از اوایل اسفند سال گذشته، اظهار کرد: با شیوع این بیماری فعالیت های آموزشی دانشگاه ها متوقف شد و با توجه به اینکه احتمال تداوم شیوع بیماری می‌رفت، در دانشگاه پیام نور استان برنامه آموزش الکترونیکی به دانشجویان را در دستور کار قرار دادیم.

وی بابیان اینکه مقدمات ارائه این نوع از آموزش در اواخر اسفند و اوایل فروردین در دانشگاه ایجاد شد، گفت: دانشگاه پیام نور استان در حال حاضر این ظرفیت را دارد که به صورت همزمان زمینه دسترسی ۵۰۰ دانشجو به کلاس های درس الکترونیکی را فراهم کند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان به سابقه این دانشگاه در ارائه آموزش های الکترونیک اشاره کرد و یادآورشد: تا پیش از شیوع بیماری کرونا ۲۰ درصد از کلاس‌های مقطع کارشناسی ارشد و ۱۰ درصد کلاس‌های مقطع کارشناسی را به شکل الکترونیک برگزار می کردیم، اما در حال حاضر همه کلاس های مقاطع مختلف بجز کلاس های عملی را به این شکل برگزار می کنیم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه این دانشگاه به آموزش الکترونیک و نه آموزش مجازی توجه می‌کند، عنوان کرد موضوعی که تلاش می کنیم از این پس آن را دنبال کنیم، آموزش ترکیبی یعنی هم بکارگیری آموزش الکترونیک و هم حضوری است.

سعیدی پور همچنین به پروژه نیمه کاره مرکز پیام نور شهرستان ثلاث باباجانی که در زلزله سال ۱۳۹۶ تخریب شد اشاره کرد و افزود: متاسفانه این پروژه به دلیل وجود برخی مشکلات مالی در حال حاضر متوقف شده که برای اتمام آن نیازمند حمایت های استانی هستیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار