سال ۱۳۹۵ بود که کلنگ بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی کرمانشاه زمین زده شد، بیمارستانی که قرار بود سه ساله افتتاح شود و کمک حال بخش درمان استان شود.
کد خبر: ۸۴۴۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰ 02 May 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،این بیمارستان که امیدهای زیادی به آن دوخته شده بود، قرار بود بار درمان جنوب شهر کرمانشاه را برعهده گیرد و قطبیت کرمانشاه در حوزه بهداشت و درمان را بیش از پیش تقویت کند، اما با شروع به کار پروژه و اجرای لاک پُشتی آن عملا همه چیز رنگ باخت، طوری که حالا همه تقریبا از اینکه پایانی برای این پروژه متصور باشند، عاجزند.

امروز (یازدهم اردیبهشت) در جلسه شورای برنامه ریزی استان روند کُند این پروژه با انتقاد استاندار کرمانشاه مواجه شد و هوشنگ بازوند تصریح کرد: با این روندی که پروژه پیش می‌رود، بعید است تا 25 سال دیگر هم به بهره برداری برسد.

استاندار کرمانشاه گفت: آن طور که مسئولان پروژه می گویند تکمیل این بیمارستان 1700 میلیارد تومان با قیمت های فعلی اعتبار نیاز دارد و این در حالی است که امسال 20 میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه در نظر گرفته شده است.

بازوند تاکید کرد: همه باید به دنبال راه جدیدی برای تامین اعتبار این پروژه باشیم، وگرنه با این اعتبارات افتتاح بیمارستان سالیان سال به درازا می کشد و نیاز است در این زمینه جلسه ای با وزیر راه و شهرسازی داشته باشیم.

مهرداد سالاری معاون عمرانی استانداری کرمانشاه هم با انتقاد ازروند کُند پروژه، گفت: عملا دورنمایی برای تکمیل این پروژه نمی توان متصور بود.

وی افزود: علاوه بر روند کُند پروژه، متاسفانه این بیمارستان در بدترین نقطه در حال اجراست و لایه های زمین در زیربنای پروژه عملا پوسیده است و آب سطحی از زیرفوانداسیون بیرون آمده که با لایه ای روی آن را پوشانده اند.

سالاری تاکید کرد: باید تلاش های بیشتری برای تسریع در روند اجرای این پروژه صورت گرفته و مشکلات آن هم رفع شود.

وی افزود: برای ساخت این بیمارستان باید برنامه فنی و مالی ارائه شودتا دقیق بدانیم این پروژه واقعا با چه میزان پیشرفت در حال اجراست و کی به پایان می رسد.

مسئولان پروژه اما در این جلسه با اشاره به پیشرفت 45 درصدی اسکلت این بیمارستان، تاکید کردند، اگر سالانه 150 میلیارد تومان اعتبار فراهم شود، بیمارستان 540 تختخوابی سه ساله به بهره برداری می رسد.

مسئولان این پروژه معتقدند، تکمیل اسکلت بیمارستان تا پایان سال نیازمند تامین اعتبار 60 میلیارد تومانی است که 20 میلیارد تومان آن از محل بودجه سالانه پروژه تامین شود و رایزنی ها برای تامین مابقی اعتبار از محل اعتبارات ارزش افزوده ادامه دارد.

فریبرز ایمانی معاون توسعه منابع و مدیریت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در ادامه این جلسه تجهیز این بیمارستان را با قیمت های فعلی نیازمند تامین اعتبار هزار میلیارد تومانی دانست و افزود: در حال حاضر تجهیز بیمارستان به ازای هر تخت بیمارستانی دو میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

آنطور که از گفته مسئولان برمی‌آید، فعلا پایانی برای ساخت بیمارستان 540 تختخوابی کرمانشاه متصور نیست و باید منتظر ماند و دید آیا این پروژه به سرنوشت پروژه‌هایی مانند هتل بین المللی و پالایشگاه آناهیتا دچار می‌شود یا با درایت مسئولین و پیگیری‌ها منابع مالی جدید برای پروژه تعریف شده و رویای افتتاح بیمارستان 540 تخت خوابی رنگ واقعیت می‌گیرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار