مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان، از تعیین ‌تکلیف شهریه مدارس غیرانتفاعی و هزینه سرویس مدارس خبر داد.
کد خبر: ۸۴۴۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵ 02 May 2020

تکلیف شهریه مدارس غیردولتی و هزینه سرویس مدارس بعد کرونا چیست؟

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان، از تعیین ‌تکلیف شهریه مدارس غیرانتفاعی و هزینه سرویس مدارس خبر داد.

ابراهیم رفیعی، با اشاره به تاثیرپذیری فعالیت نظام آموزش و پرورش از بیماری کرونا، اظهار کرد: شهریه مدارس غیردولتی مشتمل بر دو بخش شهریه ثابت و شهریه فوق‌برنامه درسی است که شهریه ثابت شامل خدمات آموزشی در بازه زمانی ۷ و نیم تا ۱۲ و نیم ظهر و شهریه فعالیت‌های فوق‌برنامه آموزشی تا ساعت ۲ و ۴۵ دقیقه است.

این مسئول ادامه داد: بیش از ۸۰ درصد دروس در زمان آغاز تعطیلی مدارس، تدریس شده بود و مدارس غیرانتفاعی نیز از این مسئله مستثنی نبوده و حتی در برخی موارد حجم بیشتری از کتاب‌ها نیز در مدارس غیردولتی استان به دانش‌آموزان، آموزش داده شده بود. علاوه بر آن به محض تعطیلی مدارس آموزش معمول به آموزش مجازی تبدیل شد که در نتیجه بازگشت شهریه ثابت موضوعیتی ندارد.

وی با اشاره به شهریه ساعات فوق‌برنامه درسی، افزود: بر اساس تصمیم‌گیری‌های صورت گرفته، هزینه کلاس‌های درسی توسط مدارس دریافت می‌شود اما هزینه کلاس‌های فوق‌العاده در ماه‌های تعطیلی نباید دریافت شود. مطالبه مبالغ خارج از عرف توسط مدیران و مدارس تخلف است و اولیا در صورت مشاهده این تخلف می‌توانند موضوع را با آموزش و پرورش در میان بگذارند.

رفیعی در رابطه با هزینه سرویس مدارس، تصریح کرد: با توجه به اینکه تعطیلی مدارس در استان زنجان به تبع کشور از ۳ اسفندماه آغاز شد، دانش‌آموزانی که برای رفتن به مدرسه از خدمات سرویس مدارس استفاده می‌کردند، دیگر خدمتی دریافت نکردند، به همین دلیل این مشکل در یک کارگروه تخصصی بررسی شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان، یادآور شد: در مورد هزینه سرویس مدارس نیز کارگروه تخصصی متشکل از دستگاه‌های مختلف برگزار شده که بر اساس تصمیم‌گیری این کارگروه مقرر شد، اولیا ۵۰ درصد هزینه سرویس مدارس را در اسفندماه پرداخت کنند ولی برای فروردین و اردیبهشت‌ماه هزینه‌ای برای سرویس مدارس دریافت نخواهد شد.

منبع/ ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار