کد خبر: ۸۴۴۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۳ 02 May 2020
 
تابناک/رئیس فراکسیون مستقلین ولایی تاکید کرد آمریکا به دنبال تنش در منطقه خاورمیانه است و ایران باید اعتراض به تجهیز پایگاه نظامی الحریر در نزدیکی مرزهای کشور را در مراجع بین المللی دنبال کند.
غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تجهیز پایگاه نظامی آمریکا در 115 کیلومتری مرز ایران، گفت: آمریکا باید به حقوق و مقررات کشورهای مقابل احترام بگذارد، ترامپ قوانین یک شبه وضع می کند و انتظار دارد همه دنیا از این قوانین تبعیت کنند چرا به کشورهایی که داری ریشه هستند و عقبه بزرگی دارند احترام نمی گذارد.

نماینده مردم رشت در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: مجلس عراق به احترام مردمش تصویب کرده است که نظامیان از کشور بروند، آمریکا در مقابل این مصوبه قانونی 5 پایگاه نظامی خود را به دو پایگاه تبدیل کرده دو پایگاهی که به اندازه 10 ها پایگاه تجهیزات نظامی و سلاح های پیشرفته دارد.

وی تاکید کرد: تجهیز پایگاه نظامی الحریر آمریکا در عراق نشان می دهد التهاب در منطقه برای آمریکا منفعت دارد، ترامپ را همه می شناسند هیچ کار غیر اقتصادی نمی کند و اگر نفعی نداشت کاری نمی کرد، بنابراین توسعه پایگاه های نظامی برای آمریکا نفع اقتصادی دارد و هنوز آنها منافعی در منطقه خاورمیانه دارد که این منافع حیاتی است و به دنبال حفظ هستند.

 
پایگاه عین الاسد در عراق

 

این نماینده مجلس با اشاره به خروج ترامپ از برجام بیان داشت: آمریکا نمی خواهد نتیجه قطع منافع با ایران را در عراق  تکرار کنند، ترامپ خون جوانان و مالیات آمریکایی ها را در عراق ریخته و اگر بخواهد بودن منفعت از این کشور خارج شود پاسخی برای افکار عمومی ندارد.

جعفرزاده ایمن آبادی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، گفت: اقدام آمریکا و تجهیز پایگاه های نظامی از جمله الحریر تجاوز و لشکری ،کشی کردن است تجهیز کردن الحریر و استقرار دائمی نظامیان آمریکایی در عراق خطرناک است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به نزدیکی پایگاه نظامی الحریر به مرزهای ایران، بیان داشت: آمریکا به دنبال تنش است در مقابل ایران سیاست پرهیز از تنش را در نظر دارد، ازاین رو ایران اعتراضان خود را از طریق وزارت امور خارجه در مراجع بین المللی پیگیری می کند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: آمریکاعلا کرده اطلاعات دقیق از ارکان نظامی ایران و سلاح های نظامی ایران دارد ما می گویم چیزی که می داند حداکثر 20 درصد اطلاعات واقعی است،برای کسب این تجربه تلخ خون جوانان آمریکایی ها در منطقه نریزد.

وی بیان داشت : مردم آمریکا به جنگ افروزی های ترامچ اعتراض دارند با این حال انتظار می رود که وزارت خارجه مباحث حقوقی را جدی پیگیری کند و پای کار بیاید.

رئیس فراکسیون مستقلین ولایی با اشاره به اینکه پایگاه الحریر در اقلیم کردستان واقع شده است، تصریح کرد: همه از این موضوع متضرر خواهند، برادران کرد ما سالیان بسیاری برای استقلال منطقه جنگیده اند باید رد صف اول مدعیان برچیده شدن این پایگاه نظامی در اقلیم کردستان باشند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، دولت آمریکا در ۲۶ آوریل ۲۰۲۰ از پیمانکارانی که توانایی طراحی و ساخت باند هواپیما در «پایگاه نظامی الحریر» در نزدیکی شهر اربیل واقع در اقلیم کردستان عراق را دارند، دعوت به همکاری کرده است.

پایگاه نظامی الحریر در 75 کیلومتری شرق اربیل و 115 کیلومتری مرزهای ایران قرار دارد و نزدیک‌ترین پایگاه نظامی آمریکایی به مرزهای جمهوری اسلامی ایران استاین پایگاه مجهز به سامانه‌های دفاعی و جنگنده‌های هجومی و رادارهای پیشرفته و سیستم‌های شنود آمریکایی است./

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار