رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در حال حاضر وضعیت استان از نظر شیوع کرونا باثبات است اما این به معنای رفع شدن خطر نیست و نگرانی اصلی درباره آغاز موج دوم کرونا است.
کد خبر: ۸۴۵۳۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۸ 03 May 2020

نگران آغاز موج دوم شیوع کرونا در کردستان هستیم 

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در حال حاضر وضعیت استان از نظر شیوع کرونا باثبات است اما این به معنای رفع شدن خطر نیست و نگرانی اصلی درباره آغاز موج دوم کرونا است.

دکتر فرزین رضاعی روز یکشنبه در اولین جلسه ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر استان اظهار داشت: اگر چه در حال حاضر خطر جدی نیست ولی نگرانی اصلی که با بازگشایی کسب و کارها با آن مواجه هستیم، شروع موج دوم بیماری کرونا در استان است که امیدواریم این اتفاق نیفتد.

وی با قدردانی از عملکرد رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی درباره این بیماری تاکید کرد: از رسانه‌ها و نهادهای مدنی انتظار داریم تا این دغدغه را به جامعه منتقل کنند.
رضاعی با بیان اینکه پیام اصلی بعد از در خانه ماندن، به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی اختصاص دارد، یادآور شد: این مساله در محیط‌های عموی، ادارات، محیط کسب و کار و همه اماکن باید رعایت شود و همه از ماسک حتی به صورت یک قطعه پارچه که خودشان درست کرده‌اند، استفاده کنند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه در روزهای ابتدایی شیوع کرونا تامین تجهیزات فردی و ماسک برای کادر درمان مشکل عمده‌ای بود، افزود: با کمک خیرین این دوره را پشت سر گذاشتیم چرا که مصرف ما ۱۵ برابر دوران عادی بود.
رضاعی با بیان اینکه روزهایی در اسفند ماه داشتیم که موجودی تجهیزات پزشکی به اندازه مصرف یک روز آن یا نصف یک روز بود، گفت: زحمات طاقت فرسایی انجام شد تا این موضوع به بحران تبدیل نشود.
وی با بیان اینکه کردستان از جمله استان‌هایی بود که همزمان با شیوع بیماری در کشور، مواردی را به ثبت رساند گفت: در مقایسه با استان‌های مشابه از لحاظ زمان شروع بیماری، کمترین تعداد مبتلا و فوتی ها را داشته‌ایم.
رضاعی تاکید کرد: تامین شوینده‌ها و الکل از معضلات دیگری بود که با همکاری استانداری کردستان و سازمان صنعت معدن و تجارت استان چهار واحد تولیدی خط تولید خود را به سمت تولید مواد ضدعفونی تغییر داده و در بین شهروندان توزیع کردند.
وی با بیان اینکه کردستان در زمینه راه‌اندازی آزمایشگاه تخصصی کرونا، استان یازدهم کشور بود، افزود: این آزمایشگاه از هفته دوم اسفند ۹۸ راه اندازی شد و هم اکنون ظرفیت آزمایش در آن به ۲ برابر افزایش یافته است.
وی با قدردانی از عملکرد ستاد مقابله با کرونا در استان تاکید کرد: تعطیلی مدارس و بازار به ویژه در شهرهای سقز و بانه باعث شد تا به سرنوشت شهرهایی که کرونا در آنها مهار گسسته شد، دچار نشویم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه‌کرد: ۴۴۰ تخت بیمارستانی در استان برای بیماران کرونایی اختصاص یافته بود که با انجام تمهیدات به موقع، به جایی نرسیدیم که احساس نگرانی کنیم و هیچ بیماری در استان از دستگاه تنفسی محروم نشد و هیچ بیماری هم پشت درب‌های بسته بیمارستان نماند.
رضاعی به انجام پنج‌هزار خدمت سرپایی در مراکز ۱۱ ساعته دانشگاه علوم پزشکی استان اشاره کرد و افزود: در کنار حماسه آفرینی حوزه درمان ۲هزار بهورز، مراقب سلامت و کارشناسان در روزهای تعطیل هم پای کار بودند و غربالگری جمعیت را انجام دادند که تا به امروز ۹۱ درصد جمعیت استان در این زمینه غربالگری شده است.

منبع/ ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار